Fruit de la trobada, el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’ATM de Lleida i les administracions locals van acordar la constitució d’un grup de treball permanent per adaptar les millores de l’oferta del transport públic a les necessitats dels municipis i de la mobilitat de la comarca en general, i per a definir un nou model de transport públic a les Garrigues.
El Departament de Territori i Sostenibilitat està estudiant millores en diversos serveis del transport públic a la comarca que podrien implementar-se el primer trimestre del 2021 i que ja preveu el projecte de Rodalies Lleida, com per exemple, una nova línia de bus exprés entre les Borges Blanques i Lleida
El secretari Isidre Gavín va explicar que, en el marc del projecte de Rodalies de Lleida i d’una proposta global de millora dels serveis regionals al sud de Catalunya, la Generalitat proposa per a les línies R13 i R14, en l’àmbit concret de Lleida, l’oferta combinada de serveis de l’R13 i l’R14 Lleida – Vinaixa, que passaria de 5 a 6 serveis al dia per sentit, amb un reforç de l’oferta al matí. D’altra banda, a l’R14 es vol crear 1 nou servei per sentit entre Lleida i Tarragona i millorar les opcions de connexió dels serveis parcials amb Barcelona. Així mateix, en les dues línies s’estudia modular millor els horaris al llarg del dia. Les millores també permetran una millor combinació amb els serveis d’Alta Velocitat.
El president del Consell Comarcal de les Garrigues, Jaume Setó va plantejar als representants del Govern l’aplicació d’algunes millores de línies de transport públic amb baixa ocupació perquè es puguin transformar en transport a la demanda millorant els horaris i les freqüències existents així com la necessitat d’una millora de l’oferta de transport de mitja distància.