08.04.2020 |
Territoris.cat

TAMBÉ REIVINDIQUEN LA GRATUÏTAT DE L'AUTOPISTA AP-2, PER NO PERJUDICAR ELS TRANSPORTISTES

Mir, Villas i Reñé reclamen el desdoblament de l'N-240 entre Lleida i les Borges

El president de la Diputació, Joan Reñé, i els alcaldes de les Borges, Enric Mir, i de Juneda, Antoni Villas, reclamen el desdoblament de la N-240 entre la capital de les Garrigues i Lleida, i la gratuïtat de l’AP-2.

Actes reivindicatius del desdoblament de la N-240.
Actes reivindicatius del desdoblament de la N-240.
Mir, Villas i Reñé reclamen el desdoblament de l'N-240 entre Lleida i les Borges

Els alcaldes de les Borges Blanques, Enric Mir, i de Juneda, Antoni Villas, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, han reclamat al Ministeri de Foment una solució definitiva que acabi amb el problema de sinistralitat extrema que pateixen els municipis afectats pel pas de la N-240, entre Lleida i Montblanc, enlloc de fer solucions a mitges.

Consideren que no és cap solució l'acord entre el Ministeri de Foment i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat per desviar el trànsit de camions de l'N-240 a l'AP-2 amb bonificacions del 50% entre Montblanc i les Borges Blanques i del 35% entre les Borges i Lleida. La setmana vinent convocaran la Plataforma 'Prou morts a l'N-240' per acordar noves mesures de pressió al Ministeri de Foment. Reclamen, juntament amb la Diputació de Lleida, el desdoblament de la carretera per l'alta sinistralitat o per contra, la gratuïtat completa de l'autopista entre la Conca de Barberà i el Segrià, per no sumar costos als transportistes.

L'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, que és portaveu de la Plataforma 'Prou morts a l'N-240', considera que de moment no hi ha cap solució que posi fi a la sinistralitat i eviti l'alt volum de trànsit sobretot entre Lleida i les Borges Blanques. Per això, els alcaldes del territori continuaran demanant una solució definitiva, diu Mir. Tot i que no estan en contra de les bonificacions a l'autopista, la plataforma buscarà noves mesures per pressionar el Ministeri de Foment perquè defineixi una solució definitiva.

L'acord entre Estat i Generalitat preveu una major bonificació pels camions que passin per l'AP-2 entre les Borges Blanques i Montblanc, que seria tram obligatori. En canvi la bonificació seria menor i el pas no obligatori pel tram fins a Lleida, segons ha detallat l'alcalde de Juneda, Antoni Villas. Això farà que part dels camions tornin a l'N-240 i per tant, segueixin passant per un dels trams amb més sinistralitat, el de Juneda, on l'Ajuntament reclama la construcció de rotondes als punts on s'han produït més accidents mortals. Segons Villas, és un greuge per les famílies que pateixen la carretera i també pel sector econòmic perquè afegeix costos als transportistes.

Al seu torn, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, s'ha sumat a la reivindicació del territori durant la visita institucional que ha fet aquest dijous a la comarca de les Garrigues. Segons Reñé, Foment segueix sense donar solucions a un problema de sinistralitat extrem que pateix l'N-240 en aquest tram. Cal, diu el president de la Diputació, que Foment exerceixi les seves competències i enlloc de donar solucions a mitges aposti pel desdoblament de l'N-240 i plantegi la gratuïtat de l'autopista, evitant així que el transport de mercaderies hagi d'assumir el cost.

Comentarios