02.12.2021 |
Territoris.cat

Una nit d’inspiració entre vinyes i oliveres en la V edició de la Vinya dels Artistes

La finca del celler Mas Blanch i Jové a la Pobla de Cérvoles va ser l'escenari un any més de la festa la Vinya dels Artistes amb l'assistència de més de 500 persones.

Una nit d’inspiració entre vinyes i oliveres en la V edició de la Vinya dels Artistes

La inspiració va tornar a florir aquest passat dissabte  5 de maig al Celler Mas Blanch i Jové, una celebració enmig de vinyes i oliveres. Més de 500 persones es reunien expectants una vegada més, a la Vinya dels Artistes, una festa en un territori dedicat a la producció de vi i oli cada cop més hibridat amb la producció artística i cultural. Enguany, concretament l’any 4, fou l’obra Signatures núm 1, de l’escultora de referència barcelonina Susana Solano,  l’eix central del singular esdeveniment. Part de l’obra de l’escultora es troba en museus de prestigi com el MOMA de Nova York o el Centre d’Art Reina Sofia de Madrid. 

Any 4 de la Festa La Vinya dels Artistes

L’esdeveniment va començar a les 19,30 de la tarda amb l’obertura de les seves portes i la rebuda de la família Jové-Balasch als assistents al celler, en el qual diversos creadors han deixat testimoni de les seves obres, com Josep Guinovart, Carles Santos, Gregorio Iglesias, Esteve Casanoves i Joan Brossa. 

Un vi Saó Rosat acompanyaria aquesta benvinguda en què es van poder admirar part de les produccions artístiques, fins que el circuit va continuar enfilant-se als turons costers de Mas Blanch i Jové.  Un cop endinsats en les seves terres d'art, vinyes i oliveres, amb escultures imponents i amb el so de fons de peces musicals, algunes del jove compositor David Pradas, se’ns mostraria la impressionant obra de Susana Solano, Signatures núm.1 que rebia als assistents  d’una forma contundent i alhora delicada entre les oliveres, integrada i convivint amb elles al fons dels camps ondulats.

Formada per 4 estructures simètriques de 2,70 x 10,50 x 7,45 cm l’obra s’ha fet amb acer inoxidable i malla de ferro galvanitzat. La voluntat de l’artista va ser la d’integrar l’obra amb el paisatge, que fos respectuosa i no fos pesada; en una disposició de materials, peces i formes amb una evident relació amb la terra, tot conformant la signatura de l’artista enmig dels alineats arbres que semblaven ser, tal i com la mateixa Susana Solano afirmà, les paraules d’una carta. 

Entre altres parlaments, Joan Jové va referir-se a l'artista barcelonina i a Signatures núm 1 dient que, “això és un projecte de territori. No sol quedarà la seva escultura per molts anys, sinó la seva amistat". Així doncs, va donar les gràcies a la Susana i als assistents per xafar aquestes terres, mentre es convidava a tothom a fer una segona mirada i reflexió a l’escultura, ja de camí cap al següent escenari de l’esdeveniment. 

S’arribava així al Cap de Bou, l’obra de Joan Brossa presentada en l’edició anterior, a l'entorn de la qual i en un espai preparat, va tenir lloc l’actuació del conegut Pep Bou, amb bombolles de sabó en un espectacle hipnòtic i màgic que sorprendria gratament - per la seva dificultat - al públic assistent. En l’espera prèvia a l’espectacle hi va haver un tast d’oli de la Cooperativa del Camp de la Pobla de Cérvoles, maridat amb un Saó Abrivat, un dels prestigiosos caldos del Celler Mas Blanch i Jové, amb D.O. Costers del Segre.

Una nit d’inspiració entre vinyes i oliveres en la V edició de la Vinya dels Artistes
comentaris