Els nens i nenes de l'escola Magí Morera de Lleida treballen la integració i milloren el seu rendiment acadèmic a través de la música de violí

El projecte "Amb molta corda", que forma part del Pla Educatiu d'Entorn, potencia la participació dels infants en activitats de convivència a l'entorn escolar i promou l'ús del català com a eina de cohesió social. El barri de la Mariola entra a formar part del programa "Barris amb futur" de la Conselleria de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat del tinent d'alcalde Regidor d'Acció i Innovació Social i Regidor de Participació i Drets Civils, Carlos Enjuanes, el Regidor d'Educació i Joventut, Xavi Blanco - Foto: Ajuntament de Lleida
photo_camera L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat del tinent d'alcalde Regidor d'Acció i Innovació Social i Regidor de Participació i Drets Civils, Carlos Enjuanes, el Regidor d'Educació i Joventut, Xavi Blanco - Foto: Ajuntament de Lleida

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat del tinent d'alcalde Regidor d'Acció i Innovació Social i Regidor de Participació i Drets Civils, Carlos Enjuanes, i el Regidor d'Educació i Joventut, Xavi Blanco, ha visitat avui l'Escola Magí Morera de Lleida amb motiu de la realització del taller "Amb molta corda", un curs de pràctica de violí que permet als infants en risc d'exclusió social participar en una activitat motivadora amb l'objectiu de millorar el seu rendiment acadèmic i la integració a l'escola.

El taller musical, adreçat a nens i nenes de primer, segon i tercer de primària, està impartit per dos professionals de l'escola de música l'Intèrpret i dona l'oportunitat de conèixer i aprendre a tocar instruments de corda. Es tracta d'una activitat inclusiva que s'emmarca en el Pla Educatiu d'Entorn.

Un altre dels propòsits d'aquest projecte educatiu és que l'alumnat ampliï els seus coneixements musicals i culturals de tal manera que millorin la qualitat i el desenvolupament personal, i que aconsegueixi identificar els seus elements bàsics, mínims com són el ritme, la disposició i to relacionat amb la pràctica instrumental.

També es vol potenciar la participació en activitats i espais de convivència de l'entorn escolar, millorar la presència i l'ús social de la llengua catalana com a llengua compartida i de cohesió, en un marc de respecte i valoració de la diversitat lingüística.

En el decurs de la visita, el paer en cap ha mantingut una trobada amb del director de l'escola, Javier Calles, i diversos membres de la direcció del centre educatiu.

El barri de la Mariola entra a formar part del programa "Barris amb futur"

La Generalitat de Catalunya ha aprovat aquesta mateixa setmana la inclusió del barri de la Mariola en el programa "Barris amb futur", un fet que permetrà treballar noves metodologies d'intervenció integral urbana, partint de la base de l'apoderament comunitari, el reforç del teixit social, la igualtat d'oportunitats i la millora de les condicions de vida dels veïns i veïnes.

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i el tinent d'alcalde Carlos Enjuanes s'han mostrat molt satisfets per la inclusió d'aquest barri lleidatà en el programa "Barris amb futur", promogut per la Conselleria de Drets Socials, ja que d'aquesta manera "es podrà reforçar el capital social i planificar i desenvolupar una política pública estratègica de millora de les condicions de vida al barri".

Tanmateix, segons ha remarcat Enjuanes "hem de ser prudents perquè encara no sabem exactament l'abast d'aquest programa, quins són els àmbits d'actuació concrets i la dotació pressupostària de què disposarem".

Els principals eixos temàtics sobre els que es vol concentrar les millores són els espais de sociabilitat, les condicions de vida dels veïns i veïnes i la igualtat d'oportunitats.

Comentaris