La Facultat de Lletres de la UdL lluita contra els tòpics amb una campanya digital

Amb l’eslògan «Si ets de Lletres, no siguis un número!», la iniciativa reivindica les Humanitats i les seves sortides professionals, amb vídeos a TikTok i Instagram
Marina Castellví (@marinadorqueguai_) i Ferran Aixalà, durant la gravació de la campanya. FOTO L’OEST
photo_camera Marina Castellví (@marinadorqueguai_) i Ferran Aixalà, durant la gravació de la campanya. FOTO L’OEST

La Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida ha posat en marxa una campanya digital per desfer prejudicis sobre els estudis d’Humanitats i posar en valor una formació sovint menystinguda. Sota l’eslògan Si ets de Lletres, no siguis un número!, la proposta s’adreça als futurs universitaris, tot reivindicant la proximitat, l’accessibilitat i les sortides professionals de les carreres que s’hi imparteixen.

Impulsada per L’Oest, Xarxa d’Informació Positiva, la campanya compta amb la participació de dues figures conegudes vinculades a la UdL: l’actor Ferran Aixalà i la creadora de contingut Marina Castellví. A través de vídeos breus, difosos principalment a TikTok i Instagram, els dos protagonistes desmunten tòpics amb ironia i arguments sòlids.

Els vídeos posen el focus en graus com Geografia, Història, Filologia, Estudis Anglesos o Comunicació Audiovisual, i exposen aplicacions professionals reals, com ara la gestió del territori, la recerca històrica, la docència, la meteorologia o la preservació del patrimoni. També destaquen els avantatges de formar-se a Lleida: menys massificació, més contacte amb el professorat, i millors condicions per accedir a beques internacionals.

La iniciativa s’adreça tant a l’alumnat de secundària i batxillerat com a les seves famílies, amb missatges adaptats per connectar amb cadascun dels públics. Aixalà encarna la veu de l’experiència i la confiança dels pares, mentre Castellví apel·la a la mirada dels joves.

Amb aquesta campanya, la Facultat de Lletres de la UdL reafirma el seu compromís amb el territori i el talent local, oferint una alternativa acadèmica amb valor de futur.

Comentaris