26.10.2021 |
Territoris.cat

LLEIDA REGISTRA UN INCREMENT DEL TURISME AQUEST ESTIU

Lleida instal·larà lletres de grans dimensions amb el nom de la ciutat com a reclam turístic

S'ubicaran davant de l'estació de trens i a la plaça Blas Infante, i també es preveu posar-ne en entrades del municipi

Pla obert de les lletres de grans dimensions amb el nom de 'Lleida' a les instal·lacions de l'IMO, el 18 d'agost del 2021. (Horitzontal)  -  Salvador Miret
Les lletres de grans dimensions amb el nom de 'Lleida' a les instal·lacions de l'IMO - Foto: Salvador Miret
Lleida instal·larà lletres de grans dimensions amb el nom de la ciutat com a reclam turístic

Lleida instal·larà lletres de grans dimensions amb el nom de la ciutat en diferents espais del municipi amb l'objectiu que esdevinguin un reclam turístic i tant veïns com visitants s'hi puguin fer fotos. La Paeria preveu col·locar abans de Sant Miquel el primer element visual amb la inscripció 'Lleida' a la plaça Ramon Berenguer IV, davant de l'estació de trens. El segon, s'ubicarà al mirador situat sobre la canalització de davant de la plaça Blas Infante. També se'n preveuen instal·lar altres en entrades de la ciutat.

Uns quaranta alumnes de l'Institut Municipal d'Ocupació (IMO) de serralleria, soldadura, xapa i pintura són els encarregats de crear les lletres en el marc d'un programa d'inserció laboral de joves aturats finançat pel SOC

Aquests grans elements visuals en què s'hi llegirà 'Lleida' volen esdevenir un "reclam turístic" per a la ciutat, segons ha assenyalat l'alcalde accidental, Toni Postius. La Paeria va encarregar l'elaboració de les lletres de grans dimensions, que estan fetes amb alumini, a Institut Municipal d'Educació. "Volíem buscar una sinergia amb els alumnes i treballadors de l'IMO perquè la feina que fan pogués quedar a la ciutat i, a la vegada, puguin veure que el fruit del seu treball podrà ser un emblema de Lleida", ha explicat.

Una quarantena d'alumnes que participen en els cursos de serralleria, pintura, xapa i soldadura són els encarregats d'elaborar amb alumini les lletres al taller de l'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí, segons ha detallat el regidor de la Paeria i president de l'IMO, David Melé. La iniciativa forma part del projecte de la Casa d'Oficis que desenvolupa l'Institut, un programa mixt de formació i treball que té com a objectiu millorar l'ocupabilitat de joves aturats. Es tracta d'una actuació inclosa en el marc del projecte Treball als Barris, subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).

El primer element visual amb la inscripció 'Lleida' s'instal·larà davant de l'estació de trens, a la plaça Ramon Berenguer IV. En aquest cas, tindrà unes dimensions de 7 per 1,80 metres i les lletres estaran pintades amb el color de la bandera la ciutat, el bordeus. S'està acabant de fer a les instal·lacions de l'IMO i la previsió de la Paeria és col·locar-lo a la seva ubicació a finals de setembre, abans de Sant Miquel.

Posteriorment, s'instal·larà un altre element similar però de mides diferents i amb les lletres de color blanc al mirador de damunt de la canalització del Segre situat davant de la plaça Blas Infante. Així mateix, l'Ajuntament de Lleida també preveu posar més elements similars amb el terme 'Lleida' en grans dimensions en diferents entrades de la ciutat, en aquest cas en el marc del pla d'actuació de la Paeria per dignificar els accessos a la capital del Segrià, segons ha exposat Postius.

Creix el turisme aquest estiu a la ciutat de Lleida

Per altra banda, Toni Postius destacava aquesta setmana les dades positives del turisme d'enguany, un sector estratègic per a la ciutat, que s’ha pogut sobreposar als mesos complicats derivats de la pandèmia

El president de Turisme de Lleida, Paco Cerda, també va valorar l’increment de visitants, sobretot un públic familiar i procedent de Barcelona i rodalies, i també el resultat de les activitats programades per atraure visitants

L’oficina de turisme ha atès 5.248 visitants el mes de juliol i el que portem d’agost, un 8,1% més que el 2019

L’Oficina de Turisme ha registrat un increment del 8,11% els mesos de juliol i agost respecte l’estiu de 2019, abans de la pandèmia. Fins al 13 d’agost, l’oficina ha atès 5.248 visitants, que són 394 més que l’any 2019, abans de la pandèmia. Les principals procedències han estat Catalunya (amb un increment del 28%), sobretot de Barcelona i rodalies; i de l’estat (+8,5%), amb turistes de Madrid, la Comunitat Valenciana, el País Basc, Andalusia i Castella i Lleó. Pel que fa a l’estranger, destaquen el francesos, tot i que les dades són inferiors a altres anys, i amb menys incidència d’Itàlia i Regne Unit.

Postius va donar dades de l’ocupació hotelera que és d’un 80% de mitjana, recuperant nivells del 2019, que era del 90%

L’alcalde accidental, Toni Postius, acompanyat del tinent d’alcalde Paco Cerdà i el regidor David Melé, va detallar aquest dimarts les dades que s’acumulen fins ara de la campanya d’estiu. Va valorar les dades positives que donen impuls al aquest sector estratègic de la ciutat i que fa que, després d’uns mesos complicats per la situació sanitària de la Covid-19, reprenguin l’activitat amb força.

El perfil del visitant és principalment familiar que s’està a Lleida varis dies i que s’organitza primerament per conèixer l’oferta patrimonial i gastronòmica de la ciutat i després visita el territori descobrint les diferents comarques del voltant. També destaquen els visitants que estan de pas i que fan parada a la ciutat, ja sigui unes hores o una nit, per després continuar el viatge a la platja, la muntanya o de tornada de vacances.

Segons les opinions dels visitants que passen per l’Oficina de Turisme, molts coincideixen en valorar Lleida positivament com una ciutat acollidora amb un important patrimoni i gastronomia local tot i que també remarquen que és força desconeguda

El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, va posar en relleu la bona resposta a de les visites guiades programades per a l’estiu, com la dels divendres a la Seu Vella, la City Tour per conèixer els principals atractius de la ciutat o els dilluns la ruta pel Centre Històric de la ciutat. En total, hi ha participat 227 persones. Pel que fa a Gardeny, va subratllar l’èxit de les visites guiades al castell templer, amb 244 persones. Aquest espai s’ha beneficiat també dels usuaris del Bus Turístic, que tenen entrada gratuïta al castell. Cerdà va explicar que les persones que s’inscriuen a les visites guiades són bàsicament de fora, encara que els lleidatans/es i lleidatanes també participen en les activitats que s’hi fan. Referint-se a dades acumulades, Cerdà va comentar que la recuperació de les dades d’enguany al recinte templer està sent molt positiva i que, malgrat els primers mesos de l’any marcats encara per la Covid-19, l’estiu ha registrat un augment de visites, amb 2.656 visitants fins al 13 d’agost, que ja superen les de juliol i agost del 2019, amb 2.128 visitants.

Cerdà va apuntar diferents atractius que obren possibilitats a rebre més visites a la ciutat, com són la restauració i els menús que s’ofereixen amb productes de l’Horta; les propostes al voltant de la natura, amb exemples com Raimat Natura o les activitats a l’Horta o iniciatives vinculades al turisme fluvial. El tinent d’alcalde va remarcar la promoció que es fa de la ciutat i del pla estratègic que preveu projectar la marca Lleida arreu.

Postius va insistir en la capacitat del sector per atraure l’atenció dels visitants i va assenyalar que, de cara al futur, s’han de generar oportunitats amb els fons europeus per potenciar més aquesta capacitat turística i els tractius de la ciutat de Lleida. 

Lleida instal·larà lletres de grans dimensions amb el nom de la ciutat com a reclam turístic
comentaris