Les motos clàssiques lluiran com a noves a Lleidantic

El lleidatà Rafael Roig és l’únic artesà de Catalunya que restaura motos clàssiques reconegut oficialment, i serà present a la pròxima edició de Lleidantic amb algunes petites joies del món de les dues rodes

Restaura la Moto, el taller del restaurador Rafael Roig - Foto: cedida per Fira de Lleida
photo_camera Restaura la Moto, el taller del restaurador Rafael Roig - Foto: cedida per Fira de Lleida

Les motos també tenen dret a una segona vida. I aquest és l’objectiu de Restaura la Moto, un taller lleidatà especialitat en renovar motos que serà present a la pròxima edició de Lleidantic amb algunes petites joies del món de les dues rodes: els dos primers models que es van fabricar de Vespa, la 125 “Faro baix” (matriculada a Lleida, pendent de restauració) i la 125 “Faro alt” (en procés de restauració), així com una Vespa 150 S (restaurada en estil purista). Altres models que es podran veure són una Bultaco Tralla 101 (el primer model d’aquesta marca), una Derbi Antorcha 49 (model amb pedals, precursor de la popular Derbi “Paleta”), una Ossa 160 T, una Bultaco Matador MK3 o una Bultaco Saturno. En total, els visitants del saló podran veure una dotzena de motos de diferents marques i models.

El taller Restaura la Moto exhibirà una dotzena de motos clàssiques, com els dos primers models de Vespa que es van a fabricar o el primer model de Bultaco

Restaura la Moto, el taller del restaurador Rafael Roig - Foto: cedida per Fira de LleidaRafael Roig, propietari de l’empresa, explica que els visitants del saló trobaran motos “en diferents estat de restauració o per restaurar, per tal que puguin veure el procés de recuperació del vehicle”. També explica diferents curiositats de cada moto; així, la Bultaco Saturno pertany a un lleidatà que “se’n va anar de viatge de noces a fer una volta per Espanya muntat en aquesta moto”.

La Bultaco Matador MK3, de la seva banda, es va fabricar per als EE.UU. adaptant-la a la legislació d’aquells país, de manera que el pilot posterior sempre havia d’anar encès i, si s’apagava, la moto s’aturava automàticament. 

La 27a edició de Lleidantic, la 14a edició de Lleida Retro (Exposició de Vehicles Antics i Clàssics) i la 10a Trobada del Disc tindran lloc el 20 i 21 de novembre al Pavelló 3 de Fira de Lleida. L’horari serà de 10.30 a 14 hores i 16 a 20.30 hores

Restaura la Moto, el taller del restaurador Rafael Roig - Foto: cedida per Fira de LleidaRoig explica els diferents plantejaments utilitzats per restaurar una moto, “en estil purista” (mantenint l’aspecte i el màxim nombre possible de peces originals, fins i tot deixant la pàtina original, perquè sovint els colors de fàbrica no es poden imitar), fent una restauració estàndard mantenint més o menys l’aspecte original, o bé introduint elements nous (peces o colors) en el procés, a petició del propietari.

L’únic taller de Catalunya exclusivament especialitzat en rehabilitar motos clàssiques

Amb 3 anys de funcionament i situat en el número 10 del carrer Alfarràs de la ciutat de Lleida, Restaura la Moto és l’únic taller de Catalunya exclusivament especialitzat en rehabilitar motos clàssiques.

Com a curiositat, el seu propietari, Rafael Roig, que va passar d’exercir com a arquitecte tècnic a treballar en el món de la restauració de motos, ha obtingut recentment el títol de “Conservador i rehabilitador de vehicles històrics a motor”, essent l’únic dels 4 artesans de Catalunya que treballa específicament en l’àmbit de les motos. El títol, atorgat per la Generalitat de Catalunya, acredita el seu posseïdor com a membre de la família d’oficis d’artesà interdisciplinari.

Comentaris