21.08.2019 |
Territoris.cat

La variant permet derivar el trànsit des de Lleida o Alfarràs cap a poblacions com ara les Avellanes o Àger

Vehicles circulant per la variant nord-oest de Balaguer, a la C-12
Vehicles circulant per la variant nord-oest de Balaguer, a la C-12
La variant permet derivar el trànsit des de Lleida o Alfarràs cap a poblacions com ara les Avellanes o Àger

 Aquest dilluns s'ha obert al trànsit la variant nord-oest de Balaguer, a la C-12, una nova via, de dos quilòmetres de longitud, que evitarà el trànsit per l'interior del nucli urbà de la capital de la Noguera, dels vehicles que es dirigeixen des de Lleida o Alfarràs cap a poblacions com ara les Avellanes o Àger, i a la inversa.

La variant, que discorre per l'oest del nucli urbà de Balaguer, s'inicia al final de l'actual variant sud de Balaguer, en l'encreuament entre la C-12 i la C-26, i finalitza novament a la C-12, a prop del cementiri municipal. L'amplada de la carretera és de 10 metres, formada per una calçada de dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres cadascun.

Vehicles circulant per la variant nord-oest de Balaguer, a la C-12 1Un nou braç de la rotonda de l'enllaç entre la C-12 i la C-26 marca l'inici de la nova variant. A poca distància del punt inicial, s'ha format un pas superior sobre el tronc de la variant, de 34 metres de longitud, que substitueix un camí existent i permet accedir a algunes empreses de l'entorn.

La variant evita que uns 2.000 vehicles diaris hagin de creuar l'interior de Balaguer i, a la vegada, redueix uns nou minuts el trajecte entre Lleida i els Pallars 

En el seu recorregut, la variant creua diversos camins; així, per a garantir les connexions a banda i banda del tronc de la nova carretera, s'han construït dos passos inferiors. El primer dona continuïtat al camí de la Vinya dels Frares, situat a uns 450 metres de l'inici de la variant. El pas inferior té una longitud de 15,6 metres i està format per un calaix de 8 metresd'amplada i 5 d'alçada. Així mateix, s'han adequat uns 250 metres de camí.

Addicionalment, s'han format uns 200 metres de camins, juntament amb uns altres 500 metres que són sensiblement paral·lels a la variant i arriben fins a la rotonda final

L'altre pas inferior s'ha executat per a donar continuïtat als camins de la Creu Trencada i del Barranc dels Rucs, que tenen una intersecció en un punt del traçat. Aquest pas, que se situa a uns 500 metres del final de la variant, té les mateixes dimensions que l'anterior.

El traçat finalitza sobre l'actual C-12 amb una nova rotonda, a uns 400 metres del cementiri municipal. Aquest giratori té un diàmetre exterior de 40 metres, amb una calçada anular de 8 metres.

Les obres de la variant, dutes a terme des del Departament de Territori i Sostenibilitat, van començar la tardor passada i han tingut un cost de 3,6 milions d'euros.

Comentarios