Torrons i Mel Alemany premia la col·laboració de les entitats del tercer sector

Alemany presenta enguany el Torró medieval elaborat amb base de cigró de producció ecològica, així com panses, nous i un toc de llimona, i endolcit únicament amb mel, sorgit de la creativitat del xef Sergi De Meià, inspirat en el torró documentat del segle XIII
Ferran Alemany, presenta Art i Torró 2021 ©JosepAPérez
photo_camera Ferran Alemany, presenta Art i Torró 2021 ©JosepAPérez

Torrons i Mel Alemany comparteix un any més la seva col·laboració amb les entitats del tercer sector a les portes de les festes nadalenques, l'època de l'any en què tradicionalment els seus productes estant present en festes i reunions. Una col·laboració, que segons assegura Ferran Alemany és de treball no és de responsabilitat social, les entitats porten a terme una feina imprescindible per la marca i que representa un important valor afegit per nosaltres.

Acte lliurament de premis Art i Tórró  ©JosepAPérezL'empresa l'Os de Balaguer va incorporar al seu catàleg l'any 2016 les caixes Art i Torró inspirades en la creativitat dels artistes Víctor Pedra i Josep Talamonte que en van fer unes col·leccions limitades. A partir d'aquesta iniciativa Torrons Alemany va desplegar el projecte al centre especial de treball amb els que col·laborava, cada d'any es proposava un tema sobre els quals els usuaris de les entitats socials treballaven, i entre les propostes presentades se seleccionaven les il·lustracions de les caixes del Nadal corresponent.

Caixes guanyadores de l'Art i Torró del 2021 ©JosepAPérezAquest dimecres l'empresa de la Noguera ha lliurat els premis als guanyadors de la convocatòria Art i Torró d'enguany Vanessa Sánchez Pubill; de Fundació Privada Ilersis; Mònica Valero Oriol, de Fundació Aspros; M. Carme Charles Companys, de La Torxa, i Òscar Fargues Rodés, de L’Estel, en el decurs de l'acte que va tenir lloc a la Llotja de Lleida. Els artistes han desplegat la seva creativitat al voltant del lema #personesnorobots, que segons Ferran Alemany, constata el valor artesanal de l'empresa i dels seus col·laboradors, que continua tenint com a eina imprescindible les mans, en detriment de les màquines. 

Volem promoure un moviment en favor de la humanització de les empreses en lloc de la robotització o automatització i sobretot després d’aquest llarg temps de pandèmia en què molts centres especials de treball s’han quedat sense feina

Van assistir a l'acte representant de les administracions lleidatanes, així com la seixantena de persones amb diversitat funcional de quatre entitats lleidatanes, i tots els empleats de l'obrador de Torrons i mel Alemany d'Os de Balaguer.

Les propostes creatives d'Alemany per aquest Nadal

Productes AlemanyA la família torronera d’Alemany se li ha afegit enguany un nou membre; es tracta del ‘Torró medieval’, elaborat amb base de cigró de producció ecològica, així com panses, nous i un toc de llimona, i endolcit únicament amb mel, que beu d’una recepta del xef Sergi De Meià inspirada en el primer torró documentat de la història, ni més ni menys que amb data del segle XIII. “El torró està endolcit només amb mel, té una textura que fuig del que és conegut i un gust rústic, que ens trasllada a l’antiguitat, a l’essència dels dolços monacals”, explica el mateix De Meià, especialitzat en cuina catalana de proximitat i ecològica i president de l’Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica.

Segons Ferran Alemany, el nou torró respon a l’aposta de la marca per “honrar els orígens amb mirada contemporània”, idea que casa a la perfecció amb la comercialització de cara a aquesta campanya de Nadal d’una nova edició de les caixes d’Art i Torró, les quals s’erigeixen en el paradigma de la humanització dels processos de producció per la qual advoca Alemany.

Comentaris