Rècord, amb 460 participants, en la 8a Trobada Empresarial sobre Transformació Digital a Mollerussa

El conegut emprenedor Pedro Buerbaum ha estat el darrer ponent de la jornada, en la qual ha explicat com adaptar-se a la nova era digital

8a Trobada Empresarial #LleidaDigital - Foto: E. Barta
photo_camera 8a edició de la Trobada Empresarial #LleidaDigital - Foto: E. Barta

Nou rècord de participació, amb 460 inscrits, de la 8a Trobada Empresarial sobre Transformació Digital #LleidaDigital, organitzada per Fira de Mollerussa i Analític Lleida i que s’ha desenvolupat al llarg del matí d’avui divendres al Teatre L’Amistat de la capital del Pla d’Urgell.

Amb un potent cartell, amb reconeguts professionals com l’emprenedor i empresari de Tenerife, Pedro Buerbaum; l’experta en ciberseguretat Rosa Ortuño, CEO de la firma OptimumTIC; o el consultor de màrqueting estratègic, Paco Lorente, entre molts altres, l’edició d’enguany ha posat damunt la taula diferents tàctiques encarades a un èxit sostingut com la creativitat i el pensament lateral; la comunicació digital o la marca personal.

Foto de grup dels ponents amb els organitzadors
Foto de grup dels ponents amb els organitzadors - Foto: Fira de Mollerussa

La convocatòria ha tancat amb un positiu balanç, no només per l’augment d’assistents sinó també per les novetats, entre les quals s’incloïa la jornada prèvia d’ahir dijous, adreçada al públic jove i que va aplegar més de 350 persones, o la recuperació del dinar empresarial posterior a les conferències d’avui divendres, amb un centenar de comensals.

En total, de l’ordre de 900 persones les que han gaudit entre ahir i avui d’aquesta jornada referent a les Terres de Lleida.

Així ho ha expressat l’alcalde i president de l’ens firal, Marc Solsona, en la seva valoració d’aquesta vuitena edició.

En el marc d’aquest positiu balanç, Solsona ha assenyalat també la voluntat dels organitzadors d’impulsar el hashtag #LleidaDigital com a “marca atemporal” i sota la qual es vagin incorporant al llarg de l’any altres encontres i activitats econòmiques de debat, formació, iniciativa i emprenedoria. “Volem que la jornada d’avui sigui la festa anual que culmini un seguit d’activitats arreu del territori”, ha defensat l’alcalde.

 
En aquest sentit, s’ha expressat també la directora d’Analític Lleida, Tània Carrobé, qui ha posat en valor així mateix l’increment en 100 persones, els assistents avui respecte a la passada edició.
 

 

Aprofitar la tecnologia per donar un millor servei a la gent, un repte de l’Administració

Durant la seva salutació als participants, Solsona s’ha referit al repte de l’Administració per aprofitar la tecnologia per donar un millor servei a la gent i situar “sempre” els ciutadans “al principi de la cadena de processos”.

Sobre aquest tema, l’alcalde ha afegit que “massa vegades” la tecnologia és vista pel ciutadà “com un entrebanc per alentir els seus processos”.  “L’Administració s’ha de posar al dia al mateix temps que les empreses”, ha conclòs.

En l’atenció als mitjans de comunicació, Solsona i Carrobé han estat acompanyats del diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú, així com del president del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, Carles Palau, destacant, tots dos, la importància i consolidació de la trobada de Mollerussa.

 

La tecnologia i xarxes socials, les claus per adaptar-se a la nova era digital

El conegut emprenedor i empresari Pedro Buerbaum ha estat el darrer ponent de la jornada d’aquest matí, a la qual ha explicat quines han estat per a ell les claus per adaptar-se a la nova era digital: la tecnologia “per fer-ho tot més econòmic, més ràpid i més eficient”, i, en segon lloc, els mitjans de comunicació, els podcast i les xarxes socials. Buerbaum, que compta amb un dels podcast més escoltat a nivell estatal, ha traslladat als assistents com fer anar aquests dos punts per potenciar nous projectes, negocis i marques personals.

Un altre dels conferenciants ha estat el consultor de màrqueting estratègic Paco Lorente, qui ha posat en valor la jornada perquè “la transformació digital ha d’arribar a tots els racons”, ha parlat de la potència de la creativitat així com de les eines i tècniques que es poden fer anar amb el pensament lateral.

L’experta en ciberseguretat i compliment normatiu en IT, Rosa Ortuño, ha impartit també una xerrada en què ha volgut conscienciar de la importància d’actualitzar els dispositiusperquè tot porta codi i tot és vulnerable, i aquesta vulnerabilitat ens fa més vulnerables a nosaltres”.

La jornada ha ofert a més una taula rodona conduïda pel CEO Jordi Bernat i amb la participació de l’expert en màrqueting digital i marca personal, Pau Sabaté; el coneixedor en solucions e-commerce, Màrius Rossell; Alae El Arnouki, coach i influencer, i Anna Iglesias, màrqueting mànager.

 

La trobada recupera el dinar ‘networking’ d’empresaris, amb càpsula experiencial

D’altra banda, la convocatòria ha recuperat enguany el dinar networking empresarial posterior a les conferències, al qual hi han assistit un centenar de persones.

Amb l’objectiu d’afavorir les sinergies entre empresaris del territori, l’àgape ha inclòs un cafè tertúlia amb la participació de les empresàries d’èxit del territori lleidatà Montse Pujol, consellera delegada del Grup PMP, i Natàlia Fabregat, CEP de Desarrollos Agroquímicos.

Comentaris