12.11.2019 |
Territoris.cat

La collita del panís estratègia turística de promoció de Linyola i el Pla d'Urgell

Una iniciativa que han impulsat des de La Teuleria (allotjament rural) i la Cooperativa de Linyola, aprofitant la campanya de collita de panís que es porta a terme en els mesos de setembre a novembre.

Mases i Pedrós davant d'una recol·lectora de panís a Linyola.
Mases i Pedrós davant d'una recol·lectora de panís a Linyola.
La collita del panís estratègia turística de promoció de Linyola i el Pla d'Urgell

La collita del panís és el fil conductor de la campanya turística que han engegat Àlex Mases, propietari de l'allotjament rural La Teuleria, i la Cooperativa de Linyola. Els promotors de la iniciativa pretenen utilitzar la posició destacada del municipi en la producció de panís, al voltant d'un milió de quilos diaris durant la campanya, per oferir un paquet turístic, que inclou la visita a les explotacions en les quals treballen les màquines recol·lectores, a les instal·lacions de la cooperativa, i un dinar amb cassola de tros, entre altres propostes.

La collita del panís estratègia turística de promoció de Linyola i el Pla d'Urgell from Plandora SCP on Vimeo.

La campanya que porta per nom Per una tardor feliç, viu la campanya del panís, neix en sintonia amb altres que s'han portat arreu del territori com la que explica la campanya de recollida de l'arròs al Delta de l'Ebre o la vinya i també la fruita dolça, segons ha explicat Àlex Mases. L'objectiu és buscar la fortalesa del municipi en el sector del panís, ja que és el territori català on hi predomina més aquest cultiu, amb 1.300 hectàrees i una producció mitjana anual que se situa al voltant dels 30 o 31 milions de quilos.

Mases explica que la iniciativa també vol fer valdre el treball de les cooperatives, ja que durant els poc més de dos mesos que dura la campanya del panís pràcticament no atura la seva activitat ni un dia, les 24 hores de la jornada. Tot plegat, per donar l'abast al treball que realitzen les 10 màquines recol·lectores que treballen a la zona.

La proposta turística oferirà visites per a grups d'un mínim de 5 persones, de mitjans de setembre a finals de novembre, a un preu de 35 euros, i permetrà als visitants conèixer amb profunditat aquesta activitat agrícola, i compaginar-la amb la degustació de productes del territori.

La visita s'inicia amb l'ascensió al campanar de l'església de Santa Maria, des del que es pot gaudir d'una vista privilegiada del Pla d'Urgell i dels conreus de panís, per continuar amb la visita als camps de conreu i veure com treballen les actuals recol·lectores. L'experiència continua en les instal·lacions de la Cooperativa per conèixer el cicle del cereal i la seva manipulació.

El paquet turístic es completa amb un dinar que tindrà com a plat principal la cassola de tros, que els visitants podran veure com es prepara, i si l'experiència rural no ha estat suficient, els turistes tenen la possibilitat de participar en un bateig de tractor. Una activitat que Àlex Mases proposa als clients de La Teuleria.

Àlex Mases està convençut que és la millor manera de divulgar un patrimoni que de vegades no és prou apreciat ni valorat per la gent del mateix territori, en el que és tradicional.

Comentarios