L'Ajuntament de Mollerussa destinarà 100.000 euros a la reactivació econòmica local

Es tracta de la línia d’ajuts (RE)Activem, que destinarà 40.000 euros a subvencionar la pèrdua d’ingressos de prop de 300 empreses i 60.000 euros a fomentar l’ocupació i l’inici d’activitats

REActivem Mollerussa - Ajuntament de Mollerussa
photo_camera '(RE)Activem' es va impulsar ara fa un any amb el suport de tots els grups municipals al consistori - Foto: Ajuntament de Mollerussa

L’Ajuntament de Mollerussa portarà a l’aprovació del Ple ordinari, previst per aquest dijous i que es podrà seguir pel canal de Youtube municipal, les bases reguladores per a la concessió de subvencions per un import total de 100.000 euros i que tenen per objectiu, d’una banda, subvencionar la pèrdua d’ingressos que van patir les empreses locals al 2020 derivades de la pandèmia (40.000 euros) i, per una altra, fomentar l’ocupació local, l’inici de noves activitats econòmiques i la millora i modernització de les actuals (60.000 euros). Es tracta d’un dels compromisos adquirits dins les línies mestres del programa (RE)Activem, que es impulsar ara fa un any amb el suport de tots els grups municipals al consistori, tal i com ha recordat aquest dimarts l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat de la regidora d’Acció Social i Ciutadania, Anna Carné.

En el cas de la primera línia d’ajudes, se’n podran beneficiar prop de 300 establiments comercials, de serveis, de restauració i d’allotjament ubicats a Mollerussa i que tenen un màxim de 10 persones en plantilla i amb una facturació inferior als 300.000 euros, segons ha indicat Carné, qui ha indicat que caldrà acreditar que s’ha tingut una reducció mínima del 50% de la facturació d’un exercici a l’altre. Els conceptes subvencionables es catalogaran en tres categories diferents com són les despeses corrents, la inversió per a l’adaptació de locals i instal·lacions per aplicar mesures preventives de la Covid-19 i les inversions i/o despeses per a la transformació digital de les empreses (renovació web, màrqueting digital, venda en línia...).

Pel que fa al segon paquet d’ajudes, s’estructura en tres línies concretes a subvencionar: la primera, el foment de l’ocupació local, principalment entre el col·lectiu de joves d’entre 16 i 29 anys que siguin contractats per un mínim de 6 mesos; la segona, l’inici d’una nova activitat econòmica, i la tercera, la millora i modernització. També en aquest cas les empreses que podran concórrer a aquestes subvencions han de tenir un màxim de 10 treballadors i un volum de negoci anual que no superi els 300.000 euros.

L’Ajuntament regula l’ordenació de l’ocupació de la via pública per a les terrasses del bars i restaurants

L’Ajuntament també portarà a l’aprovació del Ple ordinari l’ordenança reguladora de l’ocupació de la via pública amb taules, cadires, tendals, jardineres i similars derivats de les activitats comercials com bars i restaurants a les terrasses.

Es tracta d’una ordenança en la qual es treballava per tal de complementar la reordenació del centre de la ciutat fruit de les obres del Pla de Barris i que es va aturar degut a la pandèmia. Ara, després d’una consulta prèvia per demanar l’opinió del sector implicat i en la qual no s’hauria expressat cap aportació, es tira endavant la nova regulació, tot i que no entrarà en vigor enguany amb motiu de la pandèmia, tal com ja es va anunciar, perquè els establiments implicats s'hi puguin adaptar de cara a l’any vinent.

Codi de conducta d’alts càrrecs i l delegació del cobrament de multes a la Diputació

D’altra banda, també es portarà a l’aprovació del Ple l’aprovació del Codi de conducta dels alts càrrecs de l’Ajuntament que té per objectiu establir els principis ètics i de bon govern a que s’han de sotmetre  així com les normes de conducta per les quals s’han de regir i que inclouen, a més del compromisos generals, els compromisos en relació als conflictes d’interessos i grups d’interès i els compromisos en relació amb la ciutadania.  

Un altre dels punts de l’ordre del dia serà el conveni regulador per delegar a la Diputació de Lleida, a través de l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals (OAGRTL) les competències municipals relatives a la gestió i recaptació de les sancions de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat v

Comentaris