14.10.2019 |
Territoris.cat

El parc de bombers de Mollerussa a punt de tancar

Imatge del Parc de Bombers de Mollerussa
Imatge del Parc de Bombers de Mollerussa
El parc de bombers de Mollerussa a punt de tancar

Des de l'Agrupació de Bombers de CCOO, el seu representant, Joan Biescas en fa arribar aquesta alerta, que s'afegeix a les reivindicacions dels Bombers Voluntaris de Catalunya.

El pròxim 1 de març 3 bombers marxaran en comissió de serveis a Lleida deixant el parc de bombers de Mollerussa sota mínims, en una situació critica a un pas de tancar

La situació es fa insostenible, ara es disposa d'un 30% menys de bombers que el 2003, en canvi la població a Mollerussa i del Pla d'Urgell ha crescut un 40% i un 20% respectivament. Es tindrà 3 bombers de guàrdia, amb aquesta dotació no es pot garantir la resolució de cap servei. En el cas de foc d'habitatge potser desastrós, en el foc d'habitatge de Badalona al cap de 10 minuts eren 40 bombers i dues autoescales, a Mollerussa estarem entre els 20 i 25 minuts, sol tres bombers i sense cap autoescala.

No es podrà garantir la seguretat d'esdeveniments tan importants com els organitzats per la Fira de Mollerussa (per exemple la Fira de Sant Josep 

En les indústries no es podrà intervenir fins que arribi l'ajuda dels parcs de Tàrrega o Lleida, sempre que aquests no estiguin en un altre servei. Recordem la importància dels 15 minuts primers en una emergència.

Parc de Bombers i zona policial (1)La situació es veu agreujada per l'extensió del territori al qual es dóna cobertura. Tot el Pla d'Urgell, Bellpuig d'Urgell i part de les Garrigues, ja que no hi ha cap parc de bombers professionals.

El parc també disposa d'un furgó de risc químic que ara quedarà inoperatiu, ja que es necessita una alta especialització per utilitzar el material i les maniobres. És l'únic vehicle d'aquestes característiques a la província de Lleida. Això comportarà que no es pugui donar un servei eficient a les intervencions de productes químics, biològics i radiològics, en indústries i en el transport per carretera i ferrocarril. D'especial rellevància en la indústria agroalimentària, per exemple en cambres frigorífiques on s'utilitza amoníac, dintre de nuclis habitats o molt a prop d'aquests. Les reivindicacions amb aquest equipament es remunten als anys 90, la dotació mínima hauria de ser de 6 bombers per donar resposta a aquest tipus de servei amb unes mínimes garanties, el doble dels que ara tenim.

Entenem que per responsabilitat ens toca denunciar aquests fets que considerem molt greus i que posa de manifest la manca de lideratge polític per dotar al cos de bombers dels mitjans humans i materials, per donar resposta a les emergències, en definitiva garantir la seguretat del ciutadà.

Comentarios