20.11.2019 |
Territoris.cat

El Poal serà el primer municipi del Pla d'Urgell en disposar de guarderia rural

El consistori ha gestionat aquest servei amb el departament d'Ensenyament, amb l'objectiu que les famílies no hagin de traslladar als infants a escoles d'altres municipis

Sala que acollirà la guarderia rural del Poal el pròxim curs
Sala que acollirà la guarderia rural del Poal el pròxim curs
El Poal serà el primer municipi del Pla d'Urgell en disposar de guarderia rural

L'Ajuntament del Poal ha habilitat un nou espai en les instal·lacions de l'escola El Roser per tant que el pròxim curs aculli la nova guarderia rural, el primer centre d'aquestes característiques que el departament d'Ensenyament concedeix al Pla d'Urgell. Aquesta nova figura de centre educatiu s'ha establert per aquells municipis que tenen una matrícula d'1 a 3 anys inferior als deu alumnes.

Guarderia Rural del PoalL'escola El Roser del Poal pertany a la Zona Escolar Rural (ZER) Plaurcén conjuntament amb El Timó de Sidamon

El consistori ha realitzat l'obra en una de les sales de l'escola, que es troba en la planta baixa de l'edifici consistorial, dotant-la de més visibilitat des de la resta de l'edifici, per tal que una de les docents del mateix centre, pugui supervisar la tasca de la professional d'educació infantil que s'encarregarà de la guarderia. L'obra s'ha completat amb una finestra en el servei que utilitzaran els infants, han la mateixa finalitat, de poder controlar-los quan l'utilitzin.

Segons ha explicat l'alcalde del Poal Rafel Panadés, el consistori ha fet una inversió de 2.500 euros en aquesta actuació, que permetrà atendre a sis alumnes, que durant el curs es podrien incrementar fins a vuit. Panadès ha afegit que aquest servei d'Ensenyament permet que en municipis petits, les famílies puguin disposar de guarderia i no haver de desplaçar-se a poblacions pròximes. Per altra banda el fet que el cost del personal i la gestió sigui competència d'Ensenyament evita, el gasto que suposava pels ajuntaments finançar aquest servei.

Comentarios