17.07.2019 |
Territoris.cat

Robert Pérez instal·la una particular 'Ascensió' a l'església de Santa Maria de Linyola

Robert Pérez treballant al seu estudi l'obra l'Ascensió
Robert Pérez treballant al seu estudi l'obra l'Ascensió
Robert Pérez instal·la una particular 'Ascensió' a l'església de Santa Maria de Linyola

L'artista linyolenc Robert Pérez presentarà aquest dissabte en l'església de Santa Maria, del municipi del Pla d'Urgell, la seva adaptació personal de l'Ascensió, de Jesús. Un treball en el qual el rostre del profeta ha estat inspirat en l'actor portuguès Diego Morgado, que interpreta el paper del fill de Déu en la minisèrie La Bíblia d'History Channel.

Pérez ha recollit altres elements de l'obra del seu entorn més proper, completant una imatge de 2,20 x 1,50 metres que s'ha instal·lat en la part superior de la capella del Sant Sepulcre, del temple linyolenc

Robert Pérez treballant al seu estudi l'obra l'Ascensió 1Segons mossèn Pere Cañada, rector de la parròquia, l'obra de Robert Pérez és d'un gran valor, ja que el primer esbós el va presentar fa sis anys al Consell Parroquial, i l'obra definitiva s'ha confeccionat en el darrer any i mig, el que representa una gran dedicació a una pesa que a partir de dissabte formarà part del patrimoni artístic, de la Catedral del Pla d'Urgell. La Parròquia ha completat la col·locació de la peça, acompanyant-la d'un sistema d'il·luminació adient a la grandària.

Robert Pérez, és un artista amb una gran experiència en el retrat, un mestratge que ha adquirit al llarg de molts anys reproduint al pastel, centenars de rostres familiars i personals, conegudes, i rellevants, artistes, polítics, esportistes, per encàrrec, o per la simple satisfacció de fer-ho.

L'obra situada en la capella del Sant Sepulcre de l'església de Santa Maria de LinyolaL'encàrrec de mossèn Pere, i la Parròquia, en principi havia de ser una reproducció més d'algun dels treballs dels grans mestres, Murillo, Greco o Velazquez. Però al final el linyolenc es va plantejar el treball com un repte personal, en primer lloc va substituir el pastel, per l'oli, i de la transferència del model a la tela, es va establir un nou procés de creació personal, extreien un gran nombre de detalls, i compaginant-los per aconseguir el resultat final d'una Ascensió, contemporània, personal, i mediàtica, que havia de ser l'empremta de Robert Pérez en la seva Linyola, i per als linyolencs.

Comentarios