Una seixantena de voluntaris dinamitzen la lectura als alumnes de les escoles de Mollerussa

Es tracta d’una activitat que es duu a terme en horari extraescolar amb voluntaris que formen parella amb als nens i nenes de 4t curs que volen formar part d’aquest projecte sota indicació de les seves tutores. 

Una seixantena de persones voluntàries, la majoria dels quals són alumnes d’ESO i batxillerat dels tres instituts de Mollerussa, participen aquest curs en el projecte LECXIT que, impulsat a través del Pla Educatiu d’Entorn, té per objectiu incentivar el gust per la lectura i ajudar a millorar la comprensió lectora de l’alumnat de 4t de Primària dels tres centres públics i també el concertat que hi ha a Mollerussa. Es tracta del primer curs en que hi participen de forma conjunta totes les escoles de primària i secundària de la ciutat, ja que fins ara únicament s’havia aplicat als col·legis Pompeu Fabra i també l’any passat a l’Ignasi Peraire. La coordinació del voluntariat es fa a través d’una dinamitzadora del Pla Educatiu d’Entorn que s’encarrega de vetllar pel funcionament de la iniciativa

Es tracta d’una activitat que es duu a terme en horari extraescolar amb voluntaris que formen parella amb als nens i nenes de 4t curs que volen formar part d’aquest projecte sota indicació de les seves tutores. Per tal d’implementar la iniciativala Fundació Bofill, que col·labora en el projecte amb la dotació de part del material va dur a terme el passat divendres una sessió de formació per tal de donar a conèixer als voluntaris les eines i la forma de treball adequada per tal d’assolir l’objectiu que no és altre que incrementar l’èxit educatiu dels infants a través de la millora de la seva comprensió lectora.

D’altra banda i a través també del Pla Educatiu d’Entorn, també es duu a terme una altra iniciativa per potenciar l’ús del llenguatge però en aquest cas en alumnes d’Educació Infantil. El programa, que segueixen les quatre escoles de Mollerussa en horari també extraescolar, s’ha començat a aplicar aquest curs de forma pilot i té per objectiu donar eines als infants de P-3 a P-5 que tenen dificultats en l’aprenentatge de la llengua. La tasca es fa a través d’una dinamitzadora que a través del joc, la música o les pissarres digitals treballa amb l’alumnat, els qual participa de les sessions de forma voluntària sota indicació de la tutora i amb l’acord de les famílies. .

Comentaris