23.09.2019 |
Territoris.cat

Un tall de llum de cinc hores acaba la paciència de l'Ajuntament de Torregrossa

L'Ajuntament de Torregrossa recull més de 600 signatures per reclamar a la Companyia Endesa que millori el subministrament elèctric a la població.

Imatge de l'edifici consistorial de Torregrossa.
Imatge de l'edifici consistorial de Torregrossa.
Un tall de llum de cinc hores acaba la paciència de l'Ajuntament de Torregrossa

Després de l'episodi de tall en el subministrament elèctric de la passada setmana, que va deixar Torregrossa a les fosques durant cinc hores, el consistori va perdre la paciència, segons explica l'alcalde Josep Maria Puig. Però el detonant de la indignació del consistori es va produir el 24 de febrer, quan el fort vent va provocar la caiguda d’un arbre sobre la xarxa elèctrica i va deixar sense llum el municipi durant quatre hores.

L'avaria del mes de febrer, va animar al consistori haorganitzar una recollida de signatures per tal de reclamar a la Companyia Endesa la millora del subministrament elèctric a la població, una acció que a hores d'ara ja compta amb més de 600 suports a la iniciativa.

A banda de les 600 signatures que ja s’han traslladat a la companyia perquè evidenciï que aquesta situació no pot continuar així, l’alcalde també ha informat de la situació al departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat. I per donar més solidesa a la reivindicació la diputada torregrossina al Parlament, Marta Vilalta ha registrat una bateria de preguntes al Govern i una proposta de resolució perquè el Parlament es pronunciï sobre el tema.

La Proposta de Resolució insta el Govern a intercedir amb caràcter d’urgència amb la companyia per trobar una solució definitiva, valorar la possibilitat d’obrir un expedient informatiu a la companyia elèctrica responsable un cop verificats els talls i micro talls recurrents i vetllar perquè la companyia compleixi el règim d’inspeccions.

intercedir amb caràcter d’urgència amb la companyia per trobar una solució definitiva

L’alcalde de Torregrossa, Josep Maria Puig, afirma que el servei de llum de Torregrossa no és propi del segle XXI, i que el mal servei deixa els torregrossins en una situació d’indefensió i d’impotència.

Comentarios