Cervera es converteix en l'epicentre de la música clàssica catalana

Els concerts programats aquest divendres omplen els seus aforaments i posicionen el certamen com el referent musical de Catalunya durant aquesta Pasqua
FP Concerts de proximitat Albert Guinovart-3303
photo_camera L’Auditori Municipal va congregar un nombrós públic per gaudir de les dues sessions del concert d’Albert Guinovart - Foto: Jordi Prat

El públic, un any més, torna a respondre i està omplint els aforaments disponibles en aquesta 14ª edició del Festival de Pasqua, posicionant Cervera com la capital de la música clàssica catalana. Després de l’èxit d’aquest dijous amb l'homenatge a Josep Valls i Royo, a càrrec d’Arnau Tomàs i Mercè Hervada, aquest divendres s’han estrenat els concerts de proximitat del Festival.

Es tracta d’actuacions curtes que tenen lloc en espais del nucli antic de Cervera i que es repeteixen 2 cops (una sessió a les 11,30 hores i l’altra a les 13 hores). D’aquesta manera, el públic pot assistir a les dues produccions musicals (primer una i després l’altra, en l’ordre que prefereixi). L’Auditori Municipal s’ha omplert per gaudir de les dues sessions del concert d’Albert Guinovart amb “El piano català. Tres poètiques diferents”. En els mateixos horaris, però a la Casa Sabater del carrer Major, Blooming Duo han presentat “Noves sonoritats per a la tradició”.

FP Concerts de proximitat Blooming Duo-3254
Concerts de proximitat amb l'actuació de Blooming Duo que han presentat “Noves sonoritats per a la tradició” - Foto: Jordi Prat

El Cor Jove Nacional de Catalunya dirigit per Mireia Barrera amb “La riquesa de la música coral catalana”, ha tancat la jornada musical d'aquest divendres al vespre.

Segons afirma Jordi Armengol, director artístic del Festival, “un dels pilars bàsics de la tradició musical catalana és, sense cap mena de dubte, la música coral”

El Cor Jove, de la mà d’una de les directores de cor més importants del país, ofereix una panoràmica que va des del Noucentisme de Toldrà fins a composicions de dos autors contemporanis (Bernat Vivancos i el cerverí Xavier Puig) passant per grans noms del segle XX.
 

Un gran concert sobre els compositors lleidatans Andreví i Carnicer clourà el Festival

Aquest dissabte, 30 de març, serà l’últim dia de Festival i també s’iniciarà amb els concerts de proximitat. L’Auditori acollirà “Ressonàncies del Silenci” amb música de Mompou interpretada per Sílvia Vidal (piano) i acompanyada per Ramon Humet (bols tibetans, bols de quars i gong). En les mateixes hores, és a dir, a les 11,30 i a les 13 hores, però a l’Església de Sant Joan, el grup de música antiga Dichos Diabolos ens aproparan a “Nigra Sum. Música per a la Verge de Montserrat”.
Per tancar la jornada i també el Festival d’enguany, el Paranimf acollirà un concert de vespre dirigit per Xavier Puig amb Marta Bonet (soprano), Marta Infante,(mezzosoprano), David Alegret (tenor), Jordi Serrano (baríton), el Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados de Lleida i l’Orquestra Terrassa 48. El concert estarà dedicat a “Francesc Andreví i Ramon Carnicer: dos lleidatans a Madrid”.
Entre els anys 1830 i 1836, dos compositors lleidatans van ocupar els principals càrrecs musicals a la capital de l’estat. Francesc Andreví, natural de Sanaüja, ostentava la plaça de Mestre de la Capella Reial de Ferran VII i Ramon Carnicer, nascut a Tàrrega, era el director dels teatres de la Cort i catedràtic de composició del Real Conservatorio de Madrid. Per tant, eren els dos referents de la música sacra (Andreví) i de l’òpera (Carnicer) a l’Espanya del moment. Políticament, les seves vides prendrien també camins divergents i són el reflex d’un país convuls: ambdós s’hagueren d’exiliar, un per eclesiàstic conservador i carlí, l’altre per revolucionari liberal i constitucionalista.
El Festival de Pasqua, organitzat per la Paeria de Cervera, és un punt de trobada pel sector de la música clàssica a Catalunya i un aparador de la música clàssica que es fa a Catalunya.

Comentaris