Aitona clou una campanya de la flor històrica i de ressò internacional amb més de 27.000 visitants

La iniciativa s'ha consolidat com una de les propostes turístiques estacionals més atractives i amb més projecció de tot el sud d'Europa

Dues núvies entre el mar d'arbres fruiters florits a Aitona ©AjAitona
photo_camera Dues núvies entre el mar d'arbres fruiters florits a Aitona rodant la campanya 'Amor libre' ©AjAitona

Aitona clou la campanya de la flor 2023 amb èxit, assolint un total de més de 27.300 persones que han visitat el mar rosa que vesteix els camps d'arbres fruiters florits d'Aitona.

Dos ballarins entre el mar rosa dels arbres florits d'Aitona ©AjAitona
Dos ballarins entre el mar rosa dels arbres florits d'Aitona ©AjAitona

Fruiturisme aconsegueix consolidar-se com una de les iniciatives turístiques estacionals més atractives i amb més projecció de tot el sud d'Euorpa

L'organització ha valorat positivament el turisme internacional, destacant sobretot la gent provinent de països asiàtics com el Vietnam: "les xifres de participació han superat totes les nostres expectatives", afegia l'alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, mentre incidia en l'oferta cultural i lúdica que han proposat als curiosos.

També, Pujol es mostrava agraïda davant de la resposta col·laborativa que hi ha hagut entre el veïnat, els pagesos, els voluntaris, les cooperatives, SAT's, entitats, entre altres, que han fet gran el teixit associatiu d'Aitona.

Però, la campanya de la flor també ha rebut una visita especial, la de l'ambaixador de la iniciativa 'Apadrina un fruiter', Joel Castanyé, acompanyat d'alumnes en pràctiques del seu restaurant La Boscana per a conèixer el procés de l'arbre i com aplicar tècniques gastronòmiques partint de la flor

Un rodatge tenyit de rosa

En el marc de la campanya de la flor d'Aitona 2023, Jaiak i Joan Conejo han rodat una campanya titulada 'Amor libre' aprofitant l'època de floració.

Comentaris