29.03.2020 |
Territoris.cat

La Diputació de Lleida pretén convertir la línia Lleida-Manresa en un transport de rodalies

La Diputació de Lleida pretén convertir la línia Lleida-Manresa en un transport de rodalies

El president Joan Talarn convida la subdelegació del govern espanyol a sumar-se a ajuntaments, consells comarcals, Generalitat, cambres de comerç i sindicats per exigir que es facin realitat uns acords que es remunten a l’any 2008.

La Diputació de Lleida convocarà per al primer trimestre d’aquest any 2020 el grup de treball de la línia ferroviària Lleida-Manresa amb l’objectiu d’implementar la creació del servei de Rodalies Ferroviàries de Lleida, previst al Pla de Viatgers de Catalunya 2008-2012 i que mai s’ha portat a la pràctica.

Així ho ha anunciat el president de la Diputació, Joan Talarn, en el plenari de la Diputació de Lleida després de la lectura de dues declaracions institucionals de suport a sengles propostes del sindicat CCOO Terres de Lleida en defensa que l’Avant LleidaBarcelona sigui “un tren per a la classe treballadora” i la que reclama la creació del servei de Rodalies de Lleida.

Joan Talarn ha afirmat que “ja que existeix el grup de treball de la línia LleidaManresa, la millora de la qual s’ha de continuar exigint, aquest pot ser el millor nucli a partir del qual implementar la necessitat d’un servei de Rodalies ferroviàries de Lleida necessari donada l’experiència del mateix, aprofitant la feina feta fins ara i el coneixement de la matèria que aporten tots els actors”.

Aquest grup de treball podrà decidir si serà necessari i aconsellable ampliar els municipis amb els quals treballar la nova proposta de territori. El grup de treball de la línia Lleida-Manresa el composen, a més de la Diputació de Lleida, els ajuntaments de Lleida, Bell-lloc d’Urgell, Mollerussa. Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet, els consells comarcals del Segrià, el Pla d’Urgell, l’Urgell i la Segarra, els sindicats CCOO, UGT, CGT i Intersindical, les cambres de comerç de Lleida i Tàrrega, la delegació del Govern de la Generalitat a Lleida i els portaveus dels diferents grups polítics de la Diputació de Lleida.

En aquest sentit, Talarn convidarà la subdelegació del govern d’Espanya a Lleida a integrar-se en aquest grup de treball, ja que la titularitat de les infraestructures operades per Renfe corresponen a l’empresa pública Adif, depenen del Ministeri de Foment, i l’Estat hauria de concretar les inversions futures per fer realitat un nou Pla de Rodalies de Catalunya en què Lleida no es quedi novament aïllada, com ha succeït amb el Pla de Rodalies 2008-2015.

En paral·lel a la necessitat d’implementar la creació d’unes Rodalies ferroviàries a Lleida, la Diputació també s’ha pronunciat a favor d’incrementar fins a 14 frePle_gener01-foto3qüències per sentit diàries dels serveis d’Avant entre Lleida i Barcelona, que, a més, es demana que siguin considerades OSP (Obligació de Servei Públic), amb dret a rebre subvencions, fet que permet abaratir el preu que ha de pagar la ciutadania.

El ple de la Diputació de Lleida s’havia iniciat amb un minut de silenci en record de les tres víctimes de l’explosió a la Petroquímica de Tarragona. D’altra banda, s’han debatut tres mocions. En la primera, s’ha aprovat la moció presentada pel grup polític d’ECP perquè les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran disposin d’instruments suficients per identificar les fons emissores de contaminants de l’aire i per mesurar-ne la qualitat.

La segona moció ha estat presentada pels grups polítics els grups polítics del PSC i UA ha presentat una moció per la posada en marxa del Pla director d’infraestructures viàries a les Terres de Lleida, el Pirineu i l’Aran liderat per la Diputació de Lleida que incorpori una memòria on consti la diagnosi de la situació actual de les carreteres del territori, que inclogui l’escenari de futur i les recomanacions en matèria d’infraestructures viàries per garantir les condicions idònies per avançar en termes de competitivitat territorial i que cal incorporar, un cop debatuts, en el marc d’unes jornades de debat obert convocades a l’efecte i amb la participació el agents socials i polítics del territori. La moció ha estat aprovada per unanimitat.

Finalment, s’ha aprovat la moció presentada pels grups polítics de JxCat i ERC de rebuig a la resolució de la Junta Electoral Central respecte a l’intent d’inhabilitació del president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, i sobre la negació de la condició d’eurodiputat d’Oriol Junqueras, malgrat la sentència del TJUE. Nou_edifici02-foto2

Una vegada acabat el ple, els membres de la corporació han visitat l’edifici annex al Palau que ha d’entrar en funcionament durant el proper mes de febrer i que allotjarà diferents departaments funcionarials de la institució.

Comentarios