El Clúster de l'Oli reafirmarà l'aposta en el sector, desplegant accions dirigides al consumidor que busca productes saludables

Sou Tempore oli del Clúster de l'Oli de Catalunya
photo_camera Sou Tempore oli del Clúster de l'Oli de Catalunya

El Clúster de l'Oli invertirà aquest any més de 140.000 euros en noves estratègies de millora de la qualitat, obertura de mercats internacionals i increment de la vinculació amb el sector de la salut, així com en l'optimització de la gestió interna de les empreses. L'entitat que impulsa GlobaLleida, va presentar el passat divendres el balanç d'actuacions del període 2016-2018.

Les dades reflecteixen la incorporació de 14 nous socis per participar en els diferents projectes específics del Clúster, així com la participació de més de 150 persones del sector en les sessions formatives per a la Millora de les capacitats de producció i comercialització, en tècniques avançades de producció d'oli categoria Premium. Així com, la presència a Fires i concursos, com ha estat el cas de Los Angeles i Tòquio, ha incrementat el reconeixement internacional que garanteix una millor comercialització del producte.

Reunió dels representants dels agents que formen part del Clúster de l'Oli de CatalunyaEl fet més destacat del projecte ha sigut el llançament de la marca conjunta Suo Tempore, oli Verge Extra, elaborat 100% amb olives Arbequines, entre quatre membres del clúster, Cooperativa La GranadellaNousegons, Oli Soleil i Raig d'Arbeca, amb l'objectiu d'elevar el nivell de qualitat de l'oli existent i alhora contribuir a incrementar les capacitats dels empresaris en totes les parts necessàries del procés de creació i comercialització, des del cultiu, a la premsada i fins a l'estratègia comercial i de màrqueting, pel llançament del nou oli.

Des del Clúster s'ha desenvolupat el segment gourmet/Premium en nous mercats internacionals emergents, com el del Japó, que han donat com a resultat el reconeixement de la medalla de plata en l'últim concurs Olive Japan amb la primera mostra d'oli de la marca conjunta Sou Tempore, certament certamen que es va celebrar en el país asiàtic.

Així i tot el Clúster de l'Oli de Catalunya reafirmarà l'aposta en el sector, desplegant accions dirigides al consumidor que busca productes saludables. Olis amb més contingut de polifenols, àcid oleic, etc. elements que incideixen directament en el nostre metabolisme i que aporten beneficis naturals per a la prevenció de malalties i el bon funcionament de la salut.

Reunió dels representants dels agents que formen part del Clúster de l'Oli de Catalunya 1Sobre el Clúster de l'Oli de Catalunya

El Clúster de l'Oli de Catalunya impulsat per GLOBALLEIDA es va constituir formalment el 27 de juliol de 2016 amb 5 productors, per tal de donar resposta a l'estudi del projecte realitzat durant el 2015/16 en el que es van definir les línies estratègiques i accions a portar a terme per poder elaborar el pla de treball per a la creació d'aquest Clúster.

Com a resultat de la diagnosi es va constatar que el sector agroalimentari és el principal motor econòmic del territori format per més de 550 empreses que juntament amb la seva indústria auxiliar suposa una facturació estimada de 7.000 milions d'euros. En aquest mateix estudi, es van identificar 92 empreses del sector de l'oli a Lleida amb una facturació de 501 milions d'euros, que donen feina a 913 persones.

Comentaris