09.07.2020 |
Territoris.cat

El Consell de Ministres aprovarà el 31 d'agost el decret per bonificar el desviament de camions de la N-340 i la N-240

Imatge del trànsit en l'N-240 entre Lleida i Montblanc
Imatge del trànsit en l'N-240 entre Lleida i Montblanc
El Consell de Ministres aprovarà el 31 d'agost el decret per bonificar el desviament de camions de la N-340 i la N-240

El Ministeri de Foment portarà al Consell de Ministres del pròxim 31 d'agost el real decret que ha d'aprovar les bonificacions per treure el trànsit pesant dels trams ebrenc i penedesenc de la N-340 així com de la N-240. A partir d'aquest moment, la mesura pot acabar entrant en vigor un cop el ple del Congrés convalidi la norma -en el termini màxim d'un mes- i aquesta acabi sent publicada, de forma simultània, al BOE i al DOGC.

Les bonificacions per al desviament obligatori dels camions que circulen per la N-340 per l'autopista AP-7, en els trams entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. Concretament, tal i com s'havia anunciat, serà un 42,53% en el cas dels trajectes llargs i dels 50% els interns 

Imatge del trànsit en l'N-240 entre Lleida i Montblanc 2La mateixa mesura s'aplicarà per al tram de la N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, amb el desviament obligatori de camions per l'AP-2 -bonificació fins al Pla de Santa Maria-.

Finalment, el govern espanyol preveu també eximir dels peatges els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d'anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud dins de 24 hores.

El govern espanyol preveu destinar un màxim de 41 milions d'euros per compensar les concessionàries -Abertis- fins l'any 2021

Foment confia que l'aplicació d'aquestes mesura, acordades amb la Generalitat, permeti una millora de la seguretat vial i descongestionar els trams de carretera convencional -N-340 i N-240- que suporten diàriament el pas de milers de vehicles, bona part d'ells pesants, i que registren nombrosos accidents. El decret preveu que l'Estat espanyol es farà càrrec de compensar les concessionàries de les autopistes, Aumar –en el cas del tram ebvrenc de l'AP-7- i Acesa -en el cas del tram penedesenc i l'AP-2-, totes dues pertanyents al grup Abertis. La previsió màxima de despesa, fins a l'any 2021, supera els 41 milions d'euros. Per aquest 2018, Foment preveu destinar, d'entrada, 1,18 milions d'euros; 14,76 el pròxim 2019; 12,73 el 2020; i 11,46 el 2021.

El Consell de Ministres aprovarà el 31 d'agost el decret per bonificar el desviament de camions de la N-340 i la N-240
comentaris