La Diputació de Lleida destinarà 1 milió d’euros en ajudes turístiques

El pressupost del Patronat de Turisme estarà encarat a enfocar el turisme postcovid amb ajudes a empreses, ajuntaments i consells comarcals
El Pirineu, una de les estrelles del turisme lleidatà
photo_camera El Pirineu, una de les estrelles del turisme lleidatà

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat el seu pressupost pel 2020 que serà de 5,15 milions d’euros, un 5,4% menys que en l’exercici anterior, però que, segons la vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, vol ser el punt de partida del nou enfocament estratègic del turisme post-Covid.

Pujol ha explicat que s'han tingut presents les tendències del mercat i els nous hàbits de la demanda, tot mantenint la presència als mercats prioritaris. La vicepresidenta ha volgut subratllar que la voluntat és anar cap a un turisme de futur i aprofitar l’excepcionalitat per potenciar el turisme sostenible i conscient.

Per fer-ho, es començarà destinant 1 milió d’euros a ajuts per actuacions de promoció turística adreçades a ajuntaments, consells comarcals i entitats empresarials diverses del territori, segons ha aprovat avui la Junta General. D'aquesta quantitat, 300.000 € aniran destinats als ajuntaments per a activitats de promoció turística, 230.000 euros als consells comarcals, 138.000 € al programa Pirineus i a accions conjuntes amb l'Agència Catalana de Turisme, altres 75.000 €. Finalment, les entitats empresarials de la província rebran conjuntament 241.000 €.

Es vol potenciar els mercats més pròxims, reforçant la notorietat de la marca Lleida,  l'escolta activa al sector i fomentant la digitalització del mateix sector.

Per la seva banda, la partida destinada al Pla de Turisme sostenible també tindrà un increment de cara a l'any 2021, amb un pressupost de 250.000 € quan enguany només era de 30.000. En canvi, algunes de les partides que veuran reduït el seu pressupost estan relacionades amb accions de promoció en mercats internacionals, marxandatge o presència a fires, entre d'altres que s’han vist reduïdes en el context actual. En concret la partida de campanyes publicitàries, que aquest 2020 ha estat una de les que més van augmentar, l'any vinent tindrà una reducció d'un 19 % i passarà d'1.300.000 € a 1.050.000 €.

Contextualització de les accions amb motiu de la Covid-19

El cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, ha explicat a la Junta General que amb aquests pressupostos volen anar adequant el seu pla estratègic al llarg de l’any en funció de les restriccions de mobilitat.

D’aquesta manera, les accions previstes tindran com a mercats estatals preferents Catalunya, Madrid, País Basc, València i Balears, mentre que els mercats internacionals en els quals es concentrarà l'acció de promoció seran França, el Benelux, Alemanya, Israel i també el Regne Unit, si bé aquest darrer té una reducció de la prioritat per la situació d'incertesa que pot portar el Brexit.

Comentaris