01.04.2020 |
Territoris.cat

La dona esportista reivindica el seu pes davant els mitjans de comunicació

Participants en la  I Jornada Comunicació Dona i Esport #EllasSonDeAquí
Participants en la I Jornada Comunicació Dona i Esport #EllasSonDeAquí
La dona esportista reivindica el seu pes davant els mitjans de comunicació

No etiquetar els esports com a masculins o femenins, utilitzar un llenguatge inclusiu i no sexista o evitar utilitzar el cos de les esportistes com a reclam informatiu són alguns dels estereotips que cal superar per a aconseguir una igualtat informativa real en els mitjans de comunicació. Aquestes són algunes de les idees reivindicatives que s'han posat sobre la taula el passat divendres a Lleida durant la celebració de la I Jornada Comunicació, Dona i Esport,  una iniciativa impulsada des de la plataforma de suport a l'esport femení #EllasSonDeAquí, de Pomes Livinda del Grup Nufri.

La jornada, va comptar amb la participació d'esportistes i periodistes de tot l'estat, professionals que van incidir en l'important pes que tenen els mitjans de comunicació per a contribuir a la igualtat real d'homes i dones en l'àmbit esportiu, donada la seva influència en la ciutadania com a font d'informació i, al mateix temps, promoció de l'esport entre la població de qualsevol edat, sexe i condició 

Les primeres en intervenir van ser la periodista i presentadora de televisió, Olga Viza i la ciclista participant en tres jocs olímpics, Dori Ruano, que van explicar les seves experiències personals entorn d'aquest tema. ambdues intervencions van donar pas a una taula rodona per a parlar de la quota d'esport femení en els mitjans de comunicació en la qual van intervenir les periodistes Eva Cortijo, Marga Lucas, la professional de l'activitat física i esport Anna Fillat i l'exgimnasta rítmica, medallista olímpica i mundial, Lourdes Mohedano.

També han aportat la seva visió els periodistes José Carlos Monge, Albert Escuer i Cristina Gallo, que van intercanviar impressions sobre per què es parla d'esport femení quan es tracta simplement d'esport. Un tercer debat es va centrar en la relació directa entre visibilitat en els mitjans i les opcions d'aconseguir finançament a través dels patrocinis. Sobre aquestes dificultats van debatre la consultora de marca personal Eva Castillo, la directora de la primera revista digital 100% d'esport femení Paloma Zancajo, i les esportistes Eva Ledesma i jugadores del CE Rugbi Lleida.

Per a concloure la jornada es van presentar algunes de les guanyadores de les convocatòries anteriors de #EllasSonDeAquí, donant així el tret de sortida a la nova edició. 
 

Comentarios