Dos joves d'Agramunt impulsen un joc de taula ambientat en ciutats catalanes i Andorra

El joc més recent és el de Mollerussa, creat conjuntament amb la impulsora mollerussenca Marta Timoneda, amb el nom de Mollecity, el projecte destaca el protagonisme de la ciutat com a espai firal o com a seu de l'oci nocturn dels anys 80 i 90 amb discoteques com Big Ben o Musicland

 

Jocs de taula ambientats en ciutats catalanes que han creat dos joves d'Agramunt ©AnnaBerga
photo_camera Jocs de taula ambientats en ciutats catalanes que han creat dos joves d'Agramunt ©AnnaBerga

Aquesta setmana s'ha presentat el darrer joc d'una col·lecció de jocs molt especial, el Mollecity, inspirat i ambientat en la capital del Pla d'Urgell i que compta amb la col·laboració de bona part del seu teixit associatiu.

Presentació del joc 'Mollecity', impulsat per Jordi Noguer i Oriol Farràs i creat conjuntament amb Marta Timoneda, amb l'alcalde Marc Solsona i  - Foto: Marina Pallàs BartaLa mollerussenca que ha participat en la creació de 'Mollecity', Marta Timoneda, l'alcalde Marc Solsona i la regidora Raquel Pueyo a l'Oficina Jove de Mollerussa en la presentació del joc - Foto: Marina Pallàs Barta

Prop d'una vintena de municipis catalans i Andorra la Vella compten, des d'aquest any, amb el seu propi joc de taula. Es tracta d'una iniciativa de dos joves emprenedors d'Agramunt que té com a objectiu que la gent passi una bona estona i, a la vegada, conegui els carrers, edificis, associacions i les festes i tradicions característiques i que formen la identitat d'aquestes localitats. "Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens o on estàs vivint i fer caliu", explica un dels seus impulsors, Oriol Farràs.

De moment, els dos emprenedors han creat jocs ambientats en una vintena de municipis d'arreu de Catalunya, com ara Lleida, Tarragona, Girona, Vic, Reus, Igualada o Matadepera, i també a Andorra la Vella

El projecte va néixer després que Farràs, un dels seus impulsors, elaborés un joc de taula personalitzat com a regal d'amic invisible per a un company de la residència universitària. A partir d'aquí, i després de crear l'any passat els primers jocs a les ciutats de Berga i Olot, Farràs, juntament amb Jordi Noguera, van fundar YOURCITY per arribar al màxim de ciutats possibles.

Anna BergaPla mitjà dels dos ideòlegs de 'YOURCITY', Jordi Noguera i Oriol Farràs, amb la també impulsora del joc 'Mollecity', Marta Timoneda, mostrant el taulell del joc, el 29 d'octubre de 2021. (Horitzontal)Els dos ideòlegs de 'YOURCITY', Jordi Noguera i Oriol Farràs, amb la també impulsora del joc 'Mollecity', Marta Timoneda, mostrant el taulell del joc - Foto: Anna Berga

El punt fort d'aquest projecte, expliquen els seus impulsors, és la proximitat i el sentiment de pertinença que les persones que hi juguen tenen amb el municipi, ja que s'adreça a un públic molt específic. "Toca un punt que t'estimes i també té un toc nostàlgic", explica Farràs, que afegeix que aquesta "il·lusió" que transmet el joc s'aconsegueix recollint les "festes, tradicions i les maneres de fer" dels seus habitants, a banda d'incloure els carrers i edificis més representatius. "Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens i on estàs vivint i fer caliu", explica.

Noguera explica que a cada localitat han buscat habitants perquè els ajudin a aconseguir que el joc sigui representatiu de la seva història i costums

El joc més recent és el de Mollerussa, creat conjuntament amb la impulsora mollerussenca Marta Timoneda. Amb el nom Mollecity, el projecte destaca el protagonisme de la ciutat com a espai firal o com a seu de l'oci nocturn dels anys 80 i 90 amb discoteques com Big Ben o Musicland. També hi apareix el seu patrimoni arquitectònic amb la capella de Sant Isidori o edificis com la Casa Canal o Cal Niubó, seu del Consell Comarcal.

Timoneda explica que al joc ha volgut transmetre "l'amor" que sent per la ciutat, i afegeix que també ha volgut fer-lo atractiu per a totes les franges d'edat. Timoneda volia que "qualsevol persona que agafés una carta pogués veure des del conte del Parrot a la Milla Nàutica o a la llangonissada popular del jovent de Mollerussa, que es fa des de fa molt poc", explica.

El joc Mollecity ja es pot reservar a través d'un formulari que es troba al compte d'Instagram @mollecity_eljoc i la data límit per fer les reserves és el 15 de novembre amb l'objectiu de fer la producció sobre demanda i tenir-la a punt per a les festes nadalenques

El joc també té un component solidari ja que dels 35 euros que val, un es destinarà a la Marató de TV3 d'enguany o a una de les 8 entitats que han col·laborat en el projecte segons esculli cada comprador.


 

Comentaris