L'IRBLleida reparteix 6.250 bosses per conscienciar sobre el paper que adopta la ciència en la societat actual

La campanya pretén conscienciar a la gent sobre quin espai ocupa la ciència en l'actualitat i la importància de saber desmentir les fake news vers la informació científica
Bosses per conscienciar sobre el paper de la ciència repartides per l'IRBLleida ©IRBLleida
photo_camera Bosses per conscienciar sobre el paper de la ciència repartides per l'IRBLleida ©IRBLleida

L'IRBLleida reparteix 6.250 bosses serigrafiades amb el lema "El paper de la ciència" per tal de difondre el paper que aquesta adopta en la societat actual i per desmentir les informacions falses que puguin sorgir vers els coneixements científics d'aquests últims temps.

A les bosses s'hi pot veure lemes com: "les vacunes no causen al·lèrgies o asma", "el càncer, la sida o la diabetis no es curen amb llimona, bicarbonat o lleixiu diluït" o "les teràpies convencionals estan avaluades per estudis en publicacions de prestigi"

En aquesta campanya s'hi ha afegit la Paeria de Lleida i les entitats de comerciants de Lleida que també es responsabilitzen de difondre aquestes bosses. "Detectar informacions o notícies falses, les pseudoteràpies, mites nutricionals i aportar coneixement científic són alguns dels missatges que rebran totes aquelles persones que comprin als comerços de Lleida, gràcies a la campanya 'El paper de la Ciència'", ha explicat la gerent de l'IRBLleida, Eva López Truco. D'altra banda, la regidora de consum, comerç i mercats de la Paeria de Lleida, Marta Gispert ha recordat que l'objectiu de la dinàmica és la creació de sinergies entre el comerç i altres àmbits, ja que genera un impacte positiu a escala social

La iniciativa es va desenvolupar l'any 2020 per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat d'Oviedo en col·laboració amb la Unió de Comerciants del Principat d'Astúries i va ser possible gràcies al finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). Amb la bona rebuda d'aquesta campanya, s'ha pogut traslladar a la ciutat de Lleida i al català. 

Comentaris