24.09.2021 |

Llibertat de circulació en 556 quilòmetres d'autopistes de Catalunya

La plataforma RESCAP-2, que aglutina entitats i partits de les Garrigues i la Conca de Barberà, demana nous accessos, a Juneda, Castelldans, Artesa de Lleida, i Puigverd
Primers vehicles que accedeixen a l'AP-2 gratuïtament a les Borges @JosepAPérez
Primers vehicles que accedeixen a l'AP-2 gratuïtament a les Borges @JosepAPérez
Llibertat de circulació en 556 quilòmetres d'autopistes de Catalunya

A partir d'aquest dimecres ja es pot circular gratuïtament per les autopistes AP-7, AP-2, C-32 i C-33, s'ha acabat amb un cicle de dècades en què els conductors del país han hagut de pagar per accedir a les vies de circulació ràpida. Al llarg del dimarts les barreres anaven pujant fins a la mitjanit moment oficial de la supressió i alliberament dels peatges en aquestes vies.

Pel que fa a Ponent, tot i la satisfacció de l'alliberament dels peatges, els membres de la plataforma RESCAP-2, que aglutina entitats i partits de les Garrigues i la Conca de Barberà, en van concentrar a la mitjanit en el peatge de les Borges Blanques, d'una banda per celebrar l'alliberament de les vies ràpides, però per altra la millora de la infraestructura viària amb la creació de nous accessos, a Juneda, Castelldans, Artesa de Lleida, i Puigverd. 

Plataforma  RESCAP-2 al peatge de l'AP-2 @JosepAPérezLes reivindicacions de RESCAP-2 es completaven amb la demanda d'una via més permeable entre Lleida i les Borges Blanques, la Plataforma considera que la construcció de les rotondes de Juneda promeses per l'Estat, i que s'han reclamat històricament des del territori, han de ser una prioritat en els pressupostos estatals de l'any 2022. 

L'entitat no comparteix la posició de l'equip de govern de les Borges Blanques, que insisteix en el desdoblament de l'N-240 entre Lleida i la capital de les Garrigues, malgrat l'alliberament del peatge. Lamenten que es continuï reclamant la construcció d'aquesta "autovia" sense veure amb quina fluïdesa i intensitat quedarà el trànsit de l'N-240 ni esperar els resultats de l'estudi de mobilitat que ha encomanat el ministeri, del qual se n'esperen dades objectives sobre les necessitats reals de mobilitat a la zona.

L'acte de celebració de l'aixecament del peatge també ha volgut servir per reivindicar la millora del transport públic a les Garrigues, tant per reduir la sinistralitat de l'N-240 així com a mesura de sostenibilitat amb motiu de l'emergència climàtica. En concret, l'entitat ha demanat a la Generalitat la posada en funcionament del bus exprés entre les Borges Blanques i Lleida, anunciat fa set anys, i també la implementació immediata de la xarxa Rodalies Lleida i que aquesta inclogui el corredor Lleida-Montblanc.

Llibertat de circulació en 556 quilòmetres d'autopistes de Catalunya
comentaris