Una plataforma reclama incloure la línia Lleida-Montblanc al projecte de rodalies de Ponent

Rescap-2 considera que ajudaria a reduir el trànsit i la sinistralitat a l'N-240
Imatge de vehicles circulant per l'N-240 en sentit Lleida, al terme municipal de Torregrossa, el 5 de juliol del 2020. (Horitzontal)
photo_camera Vehicles circulant per l'N-240 en sentit Lleida, al terme municipal de Torregrossa. Foto: Salvador Miret (ACN).

La plataforma Rescap-2, que reclama l'alliberament de l'autopista AP-2 i que aglutina diferents entitats de les Garrigues i partits com ara ERC, la CUP i els comuns, reclama que el projecte de Rodalies Lleida inclogui també la línia R13 i R14 de Lleida a Montblanc.

La plataforma critica que el nou model només té incidència a la R12 de Lleida a Manresa i que, per contra, exclou la línia de tren que transcorre per la comarca garriguenca, així com la de Lleida–Monsó. A més, considera que Renfe té trens disponibles per implantar "de manera immediata" tres nous serveis per direcció en aquesta línia. Rescap-2 considera que aquestes mesures permetrien reduir trànsit i la sinistralitat a la carretera N-240.

Rescap-2 ha defensat que la línia R13 i R14 de Lleida a Montblanc es pugui incloure al projecte Rodalies Lleida ja que té una xifra d'usuaris potencials "similars" a la que té la línia Lleida–Balaguer, on "sí s'han incorporat millores substancials en els darrers anys que han suposat multiplicar per tres el nombre d'usuaris del ferrocarril".

En un comunicat, la plataforma també ha demanat que s'implanti la continuació de la xarxa amb el tram de Montblanc a Tarragona i Reus. Segons l'escrit, això faria créixer "exponencialment" el potencial de la línia que connecta Lleida amb la costa de Tarragona, que "sempre" ha estat concorreguda "històricament i actualment".

"Aquesta mesura, a banda d'eliminar la discriminació dels ciutadans de les dues vies esmentades, també permetria reduir el trànsit de la carretera N-240 i, per tant, la seva sinistralitat", ha indicat que la plataforma.

Així mateix, donat que la via fèrria es troba en bon estat després dels treballs per reparar les destrosses dels aiguats de fa un any, la plataforma considera que "no hi ha cap impediment lògic per no implantar de manera immediata" tres nous serveis per sentit que millorarien els horaris i les connexions amb els trens Avant. A tall d'exemple, la plataforma lamenta que fins a les 10.05 h d'aquest dissabte no ha arribat el primer tren a Lleida corresponents a l'R13 i R14, "cosa que en fa minvar seriosament la demanda".

Comentaris