03.07.2020 |
Territoris.cat

Lleida torna a rebre transport ferroviari de productes agroalimentaris després de 20 anys

Aquest servei més sostenible i competitiu fa que la distància i els costos ja no siguin un escull

L'Estació de Trens de Lleida - Josep Bracons
L'Estació de Trens de Lleida - Josep Bracons
Lleida torna a rebre transport ferroviari de productes agroalimentaris després de 20 anys

El Port de Tarragona i Renfe han recuperat el transport ferroviari de productes agroalimentaris a Lleida després de més de 20 anys sense servei. Això ha estat possible en convertir-se en un transport més sostenible i competitiu respecte al que es realitza per carretera.

La setmana passada el Port de Tarragona va carregar un tren amb fava de soja amb destinació a les instal·lacions de bonÀrea a Lleida

Aquest servei ferroviari carregat amb productes agroalimentaris s'hauria deixat de prestar per la proximitat de Lleida al Port de Tarragona. Aquest nou servei ferroviari implica reprendre un transport de mercaderies a la zona de ponent i obre la possibilitat que es mantingui i s'incrementi a mig termini gràcies a les demandes del mercat, la sostenibilitat i la competitivitat.

El servei iniciat per Renfe Mercancías és de transport de cereal (fava de soja), amb trens de 17 vagons tipus TT5 d'unes 850 tones de càrrega neta. Es tracta d'un tren de freqüència setmanal, que s'anirà augmentant en funció de les necessitats de subministrament. A més del transport ferroviari, dins del mateix paquet logístic, s'inclouen les innovacions necessàries per a la descàrrega i pesatge de vagons a les seves instal·lacions.

Un hub logístic per a la vall de l’Ebre

Aquest nou servei ferroviari forma part d'un seguit de canvis en la logística que van començar l'any passat amb trens d'agroalimentaris amb diferents destinacions, com Saragossa, Monzón i Vic, al que ara s’afegeix Lleida.

El moviment de productes agroalimentaris és un dels més destacats al Port de Tarragona, que rep productes agroalimentaris dels principals països productors com Ucraïna, Romania, Argentina i els Estats Units

La distribució d'aquests productes abasta un hinterland (l'àrea d'influència d'un port) molt important, que inclou tot Catalunya, Aragó i gran part de Navarra i de l'est de Castella, i on es fabrica més del 40% del total de producció de pinsos d’Espanya. Els productes s’importen a través del Port de Tarragona i des d’aquí es transporten a les zones on es fabrica els pinsos per a l’alimentació animal, com són les fàbriques de Lleida, Saragossa, Girona i, en menor mesura, a indústries de Sòria i Osca.

Lleida torna a rebre transport ferroviari de productes agroalimentaris després de 20 anys
comentaris