18.04.2021 |

El resum diari de la campanya del 14F a la demarcació de Lleida

Dijous 4 de febrer

Marc Solsona ha instat aquest dijous, en nom del PDeCAT de les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran, als líder dels partits estatals que visiten Catalunya durant la campanya, que no es limitin a fer el que el portaveu de la formació ha denominat turisme electoral

El cap de llista del PSC per Lleida, Pirineu i Aran, Òscar Ordeig
El cap de llista del PSC per Lleida, Pirineu i Aran, Òscar Ordeig
El resum diari de la campanya del 14F a la demarcació de Lleida

Ajuts directes de la PAC a la fruita dolça o la modernització del Canal d’Urgell: prioritats pel futur Govern

El cap de llista del PSC per Lleida, Pirineu i Aran, Òscar Ordeig, ha fet una crida a “fer molta pedagogia, hem d’explicar què som, d’on venim i on anem.  Hem d’explicar la potència  del sector agroalimentari de Lleida, una de les potència més productives d’aliments i més competitives d’Europa”“Però això requereix infraestructures adequades al segle vint-i-ú”, ha reclamat.

Ordeig ha criticat que “a Espanya es parla de la España vacía però és que aquí també tenim la Catalunya buidada, i en ella les comarques de Lleida, amb territoris tocant a la capital, que han perdut entre el 5 i 10% de població en els darrers 10 anys” i ha reclamat que “cal redefinir un nou projecte amb els recursos públics necessaris, i amb normes i lleis que facilitin l’activitat econòmica i les obres necessàries, com els regadius”.

Ordeig ha destacat que “estem en un territori estratègicament situat, entre Madrid i Barcelona, però ens falten les inversions i les infraestructures necessàries per augmentar en competitivitat” i ha afirmat que “ens cal rigor, solvència, professionalitat i vocació de servei per als propers anys”.

Finalment, el candidat socialista ha posat en valor que “Catalunya ha d’apostar per aquest territori i pel sector agroalimentari, serà dels que més creixerà en les properes dècades al món. A Catalunya el sector agroalimentari representa un PIB més gran que el de l’automoció, per tant, invertim en allò que fem bé i destinem-hi els recursos necessaris”.

Marc Solsona en nom del PDeCAT  demana mès infraestructures per Lleida

Marc Solsona insta als líders dels partits estatals a que deixin de venir a fer “turisme electoral” i que, si creuen en el territori, expressin un “compromís” real de fer-hi inversions

Marc Solsona ha instat aquest dijous, en nom del PDeCAT de les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran, als líder dels partits estatals que visiten Catalunya durant la campanya, que no es limitin a fer el que el portaveu de la formació ha denominat “turisme electoral”, sinó que creguin en el territori i expressin un compromís real de fer inversions a les nostres comarques.

Acompanyat per Sònia Valero, alcaldessa de Bellmunt d’Urgell i membre de la llista, Solsona ha efectuat aquestes declaracions en un lloc paradigmàtic del dèficit d’inversions que pateixen les comarques lleidatanes, com és la línia R12 de rodalies - Lleida és “l’única zona de Catalunya” que no té aquest servei, ha recordat Marc Solsona - .

És en base a aquest menysteniment envers el territori que el cap de llista per Lleida del PDeCAT a les eleccions al Parlament del PDeCAT de les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran ha dit que la seva formació reclama, “un dia més”, que hi hagi “una aposta ferma d’inversions a Catalunya i a Lleida”.

Solsona ha remarcat que aquesta demanda arriba “en un dia en el qual comencen a aterrar a les nostres terres els líders de diferents partits d’àmbit estatal que venen a fer aquí turisme electoral” durant quinze dies. “Nosaltres el que demanem és compromís, perquè sabem perfectament que, per recuperar poder polític i capacitat d’influència a Europa i al món, necessitem que el PDeCAT sigui decisiu i tingui la clau en les properes eleccions”, ha afegit.

Diari Acte 'Junts amb el tercer sector social'

Tremosa i Fàbrega, a la defensa del tercer sector social 

El cap de llista de Junts al territori de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Tremosa, ha reivindicat la importància de les entitats del tercer sector a l’hora de fer polítiques socials, i ha apostat per la creació d’una agència d’atenció integrada, social i sanitària que doni resposta a les necessitats de la gent gran. Tremosa ha participat, juntament amb el número 3 de la candidatura, Jordi Fàbrega, en l’acte telemàtic ‘Junts amb el tercer sector social’. Durant la seva intervenció, el cap de llista ha explicat que la prioritat de Junts és construir un estat del benestar que sigui referent a Europa. “Tenim la potència econòmica com a país per poder prestar unes polítiques socials, de salut, d’igualtat, de joventut i d’habitatge digne i garantit per tothom”, ha dit Tremosa, que ha defensat la necessitat de tenir “un país cohesionat i fort amb igualtat d’oportunitats i que pugui garantir unes pensions per viure amb dignitat”. 

Tremosa, ha mantingut aquest dijous una reunió amb la Junta de la Cambra de Comerç de Lleida i una altra amb la Federació de fabricants de maquinària agrícola. D’altra banda, alguns membres de la candidatura també s’han reunit amb representats de la DOP Oli de les Garrigues, l’Associació Trenca per a la conservació del medi ambient i una representació dels centres educatius concertats. Aquestes trobades sectorials s’han complementat amb dues xerrades telemàtiques que han versat sobre l’educació i els valors i sobre l’escola concertada. Finalment, al vespre s’ha desenvolupat l’acte telemàtic ‘Junts amb Alguaire’, en suport dels grups municipals de la formació. 

Soler insta a potenciar el turisme d'interior a Lleida

Soler insta a potenciar el turisme d'interior a Lleida per a reactivar l'economia i generar nous llocs de treball

El candidat de Ciutadans (Cs) al Parlament per Lleida, Jorge Soler, ha reclamat aprofitar les oportunitats de Lleida en matèria de turisme d'interior per a “obrir nous mercats que al seu torn generin nous llocs de treball”. Per això, Soler ha estimat el projecte d'instal·lar un càmping a la zona de les Basses d’Alpicat en una visita al lloc on es duria a terme, a la qual l’han acompanyat el número dos de Ciutadans (Cs) per Lleida, Javier Rivas, i els regidors de Ciutadans (Cs) a l'ajuntament de Lleida, José María Córdoba i Maria Burrel.

Durant la visita, Soler ha explicat que la gent ja ve a les Basses a relacionar-se i a passar el dia, per la qual cosa ha destacat la potencialitat del lloc per a dur a terme projectes en relació amb el turisme d'interior i ha expressat que incentivar aquest sector “donaria vida a la província, tant en l’àmbit social com en l'econòmic” perquè aporta viatgers, turisme, vida social i incentius econòmics. En aquest sentit, el candidat taronja ha expressat que l'equip de Ciutadans (Cs) ja ha treballat per això tant a l'Ajuntament de Lleida com al Parlament, atès que han presentat propostes a totes dues cambres per a reduir la càrrega fiscal del turisme enfront la crisi del Covid-19.

El candidat liberal ha puntualitzat que enguany, amb la pandèmia, tots els sectors del mercat s'han ressentit, per la qual cosa ha insistit en la necessitat de “crear noves oportunitats que permetin reactivar l'economia en tots els sentits”.

La CUP aposta per un control públic del sector cultural

Per garantir-hi l’accés universal i els drets laborals de les artistes 

La CUP ha mostrat el seu suport al sector cultural, un dels que més ha patit amb les restriccions per frenar la propagació de la COVID19. Apunten que aquesta crisi al sector no ha sigut casual, ha estat l’estocada final d’un model cultural que menysté l’artista i els seus drets laborals i encarat a un sector molt petit de la societat. 

Els anticapitalistes reclamen que s’ha d’entendre la cultura des d’una definició global que abraci la complexitat de la societat. Això és necessari per superar una oferta molts cops aïllant i lligada a la gent amb recursos. 

Per altra banda denuncien les males pràctiques en relació a la contractació d’artistes, és per això que aposten per una gestió directa pública dels serveis i equipaments culturals. 

Proposen el reconeixement de la cultura com a bé de primera necessitat i motor del progrés social i l’accés a la cultura com un dret social bàsic, universal i inalienable. També destinar un 2% del pressupost per a Cultura, la contractació directa del personal treballador dels centres culturals, eliminant els processos d’externalització i situar els equipaments i infraestructures culturals al servei de les noves relacions col·lectives i les classes populars. 

Per tant, aposten per acabar amb un sector cultural privatitzat per fer una gestió pública d’un bé essencial, fer-lo accessible a tothom i garantir els drets de les treballadores. 

 

El resum diari de la campanya del 14F a la demarcació de Lleida
comentaris