Territori presenta un avantprojecte de la 'Via verda de la Vall del Sió'

La nova ruta de la vall del Sió contribuirà, a la vegada, a conformar una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament, i ja en servei en el tram Lleida- Cervera
Presentació de la ruta cicloturística de la vall del Sió, amb Isidre Gavín, i alcaldes de la Noguera, Urgell i Segarra
photo_camera Presentació de la ruta cicloturística de la vall del Sió, amb Isidre Gavín, i alcaldes de la Noguera, Urgell i Segarra

El 6 de juny d'enguany Som Segarra publicava que el projecte de la Via verda de la Vall del Sió, prenia forma després de la reunió que s'havien mantingut el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, els alcaldes de les comarques de la Segarra, l'Urgell, i la Noguera, per on discorre el traçat, i tècnic de la conselleria de Territori. En el decurs de la reunió la conselleria va adquirir el compromís de redactar el projecte de traçat, en el que es recollirien les sensibilitats i propostes de cascun dels municipis implicats, una proposta que es podria enllestir en el termini de sis mesos.

Naixement del Sió a Gàver @RamonSunyer -somsegarra Naixement del Sió a Gàver @RamonSunyer -somsegarra

En les conclusions de la trobada, es va decidir fer un avantprojecte unitari que recollirà amb detall la totalitat del traçat per les diferents localitzats i amb les valoracions dels punts negres o crítics, per a poder presentar el projecte a una línia de finançament específica amb fons FEDER del 50% del cost. En l'actuació de la Via Verda de la Vall del Sió hi participarien Sant Guim de Freixenet, Estaràs, Les Oluges, Cervera, Tarroja, Torrefeta i Florejacs i els Plans de Sió, en el seu recorregut per la Segarra. En la comarca de l'Urgell per Ossó de Sió, Puigverd d'Agramunt i Agramunt, i entrat en la Noguera pels municipis de Preixens, Montgai, la Sentiu de Sió i, fins a arribar a Balaguer.

Els agents impulsors del projecte proposaven desplegar un corredor de 77 quilòmetres al llarg del curs del riu Sió que es pogués fer a peu i en bicicleta, una ruta senyalitzada que contribuís a la dinamització turística, que es complementaria amb l'oferta de patrimoni arquitectònic i paisatgístic de les comarques

Presentació del nou itinerari als agents de La Segarra, Urgell i Noguera

El departament de Territori va convocar aquest divendres una nova reunió en la qual el ecretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín va presentar l'avantprojecte de la Via verda de la Vall del Sió, la ruta cicloturística que discorrerà per les comarques de la Segarra, l'Urgell i la Noguera.

La nova ruta de la vall del Sió contribuirà, a la vegada, a conformar una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament, i ja en servei en el tram Lleida- Cervera

Plànol rutes cicloturístiquesGavín va destacar que aquest recorregut travessarà zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferirà una visió privilegiada de l'entorn més llunyà, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques. A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari. En aquest sentit es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviàries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres, i la ruta dels Castells.

Peixera de Sedó @RamonSunyer -somsegarra Peixera de Sedó @RamonSunyer -somsegarra

En aquests moments, Territori i Sostenibilitat està enllestint una proposta de traçat, per tal de consensuar-lo amb els municipis implicats. Els principals criteris en el disseny d'aquesta ruta són l'aprofitament de vies verdes o camins pedalables ja existents i degudament senyalitzats; l'aprofitament de camins rurals o forestals en servei, fora de les àrees urbanes i de les grans vies de comunicació, i l'aprofitament de tram de carreteres, on no s'ha trobat alternativa, una intensitat de trànsit inferior a 500 vehicles diaris. L'estudi preveu la possibilitat de desenvolupar aquesta ruta per fases.

Comentaris