24.11.2020 |
Territoris.cat

La xifra arribaria als 4.000 milions d'euros si es computa l'impacte indirecte en el sector

El nou director del Patronat de Turisme Juli Alegre, s'estrena presentant un dels estudis encarregats a la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya de la UdL, redactats pels professors Francisco Garcia Pascual i Francesc López Palomeque. 

Joan Reñé i Juli Alegre presenten l'estudi de l'impacte turístic.
Joan Reñé i Juli Alegre presenten l'estudi de l'impacte turístic.
La xifra arribaria als 4.000 milions d'euros si es computa l'impacte indirecte en el sector

El sector turístic va generar l'any 2014 a la demarcació de Lleida al voltant de 960 milions d'euros directes, segons es desprèn de l'estudi elaborat per la Càtedra de Turisme Interior i de Muntanya de la UdL, encarregat per la Diputació de Lleida. El document s'ha presentat aquest divendres, en el decurs de l'acte en el qual hi han participat el president de l'ens provincial Joan Reñé i el vicerector de la UdL, Francesc Garcia, juntament amb el nou director del Patronat de Turisme, Juli Alegre.

La xifra encara s'incrementa fins als 4.000 milions d'euros si es té en compte l'impacte indirecte del sector turístic en el territori. Una activitat econòmica que representa el 12,5% del PIB de la demarcació, segons l'estudi elaborat pels professors de la càtedra Francisco Garcia Pascual i Francesc López Palomeque.

La demarcació de Lleida va rebre al voltant de 8,5 milions de visitants l'any passat, majoritàriament de Catalunya, dels quals 2,6 milions van pernoctar al territori, i 5,9 milions d'excursionistes que no ho van fer. Va ser precisament aquest perfil de turistes els que va generar un major volum de recursos, arribant a superar els 500 milions d'euros.

La demarcació de Lleida va rebre al voltant de 8,5 milions de visitants l'any passat, majoritàriament de Catalunya,

Segons ha explicat Joan Reñé, creiem que és imprescindible obtenir dades objectives per tal d’avaluar la situació actual del sector turístic i així planificar amb les majors garanties d’èxit les polítiques promocionals. Cal fer un pas endavant, per tal d’aportar un valor sentimental a l’àmplia oferta turística més tangible de les comarques lleidatanes, com ho és el tarannà de la nostra gent i la nostra forma de viure, que també són elements atractius per determinats col·lectius, ha afegit Reñé.

Pel que fa la procedència dels turistes, van créixer en 9,1% els visitants procedents de l’Estat espanyol, un 6,8% el d’altres països estrangers, mentre el nombre de visitants catalans es va reduir un 2,2%. Pel que fa al territori, els Pirineus i la Val d’Aran van concentrar clarament la major part dels turistes que va rebre la demarcació de Lleida.

Pel que fa la procedència dels turistes, van créixer en 9,1% els visitants procedents de l’Estat espanyol, un 6,8% el d’altres països estrangers,

En termes generals, l’any 2014 va ser positiu per a la demarcació de Lleida, tant pel que fa al nombre de visitants, com pel que fa als ingressos i a l’ocupació, que en els tres casos ha estat superior respecte l'any 2013, segons ha assegurat Francesc Garcia.

La xifra arribaria als 4.000 milions d'euros si es computa l'impacte indirecte en el sector
comentaris