La Vall del Corb ja té la seva pròpia marca

La marca proposa un estil de vida propi, l’acolliment, la tradició, la gastronomia pròpia, la tranquil·litat, les arrels i cultura local i la conservació i preservació del patrimoni arquitectònic i històric de la Vall

Vista aèria de la Vall del Corb - Cedida
photo_camera Vista aèria de la Vall del Corb - Cedida

Des de la Segarra, passant per l’Urgell i fins a la Conca de Barberà s’hi troba un territori molt ric: la Vall del Corb. La vall té uns productes molt característics que la defineixen: els olis, els embotits, les cerveses, els formatges, la mel, les verdures i les conserves, els plats dels restauradors... Darrere d’aquestos, hi ha un seguit de persones que s'han agrupat per presentar la marca territorial Vall del Corb.

Un dels indrets de la Vall del Corb - La Vall del CorbUn dels indrets de la Vall del Corb - La Vall del Corb

Els objectius de la marca territorial Vall del Corb són dinamitzar i promocionar la vall a través dels seus productes i del seu patrimoni, desenvolupar projectes turístics i agroalimentaris a la Vall del Corb, enfortir el sentiment de pertinença a la Vall, i fer que els governs locals mantinguin una relació més intensa i de confiança amb els habitants de la vall. En definitiva; promoure un desenvolupament conscient de la regió.

La marca proposa un estil de vida propi: l’acolliment, la tradició, la gastronomia pròpia, la tranquil·litat, les arrels, la cultura local i la conservació i preservació del patrimoni històric i arquitectònic d’aquest territori

La presentació de la Marca territorial Vall del Corb sorgeix d’un treball previ, reflectit en un pla d’acció elaborat l’any 2017 per part d’un col·lectiu de persones que es van unir per dinamitzar la Vall. Un dels primers resultats d’aquest treball és la pàgina web de la Vall, que mostra els orígens i la història de la Vall, els productors i els serveis que s’hi poden trobar així com també una agenda de propostes i activitats que van des de l’enoturisme fins a les rutes i el gaudi dels capvespres al mateix territori.

Presentació (6)Una de les intervencions de la presentació de la marca al Santuari de la Mare de Déu de la Bovera - Associació Leader Ponent

Eva Bonet, membre de l’Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb, ha destacat l’agenda com a element clau d’aquest portal web perquè mostra la gran quantitat d’activitats que es realitzen setmanal i mensualment a la Vall.

Bonet també ha repassat les diverses iniciatives de promoció i dinamització conjunta de la Vall que s’han dut a terme fins ara. Algunes de les més representatives han estat les jornades de reflexió i debat sobre la Vall del Corb; el TrosFood Vall del Corb, una iniciativa turístico gastronòmica per donar a conèixer aquest territori paisatgísticament i mitjançant els productes agroalimentaris que s’hi elaboren.Presentació (8)

Una de les intervencions de la presentació de la marca al Santuari de la Mare de Déu de la Bovera - Associació Leader Ponent

La iniciativa, que va néixer l’any 2016, ha tingut molt èxit en cada una de les edicions celebrades fins arribar a les 300 persones participants en cada edició. L’edició del 2019, va esgotar les 300 entrades en només 3 dies.

A més, també s’ha elaborat material promocional com els fulletons de Vins del Riu Corb i un mapa de productors i serveis de la Vall, que aviat els restauradors, oficines de turisme, productors i allotjaments de la Vall oferiran als visitants.

Les accions que s’han organitzat i que s’estan duen a terme són a càrrec de diversos col·lectius de persones que pertanyen a l’Associació per al Desenvolupament integral de la Vall del Corb. També es compta amb el suport de l’Associació Leader de Ponent, del Consorci Leader del Desenvolupament Rural del Camp i del Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central.

Presentació (5)El tast de productes locals que va amenitzar l’acte de presentació de la marca - Associació Leader Ponent

Comentaris