19.09.2020 |
Territoris.cat

FiraTàrrega obre La Llotja en Línia com a mercat digital permanet

En La Llotja en Línia fins ara s'han acreditat 835 professionals, de 493 entitats d'arreu del món, amb presència de països com Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, Croàcia, Iran, Irlanda, Japó, Lituània, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, Rússia, Suècia i Xile
FiraTàrrega obre La Llotja en Línia com a mercat digital permanet

L'escenari que ha provocat la COVID-19 ha obligat a adptar programes i activitats de tot els sector cultural, en molts casos comparats amb una metamorfosi dels projectes originals com a sigut el cas de la trobada professional La Llotja de FiraTàrrega Pro Catalan Arts, que aquest dilluns s'ha presentat com una plataforma digital de servei permanent, a la qual podràn accedir els professionals de les arts escèniques, i els interessats que s'creditin. La iniciativa cibernètica substitueix la trobada que es convocava a Tàrrega en el marc del certament cultural i d'arts escèniques.

Fira Tàrrega ha dut a terme aquest dilluns, una roda de premsa telemàtica en la qual el cap de l'Àrea de Professionals del certamen, Mike Ribalta, ha destacat que la fira no volia crear un element d'emergènci per cobrir el 2020 fins a la nova normalitat, sinó usar l'oportunitat per aplicar una eina nova que considera útil i necessària, que té com a objectius visibilitzar, connectar i aprendre.

FiraTàrrega és un espai de contacte, contracte i dinamització, per aquest motiu La Llotja en Línia es converteix en una plataforma per a la trobada digital, no una àrea professional, sinó una comunitat de professionals 

Projectes de FiraTarregaRibalta ha remarcat que aquesta transcendeix al temps, ja que ha de durar almenys fins al juny, i que trenca fronteres físiques: Estem començant a tenir acreditats que no venien mai o que no coneixen.

En concret, l'espai s'ha creat en quatre setmanes i és un repositori de professionals i de projectes on fins ara s'han acreditat 835 professionals, de 493 entitats d'arreu del món, amb presència de països com Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, Croàcia, Iran, Irlanda, Japó, Lituània, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, Rússia, Suècia i Xile.

S'han registrat 212 projectes de l'àmbit artístic i de la gestió que volen donar-se a conèixer a la comunitat professional

Ribalta ha assegurat que és molt més gran del que pensàvem per a un projecte pilot, i les dades expliquen la necessitat de trobada dels agents del sector.

Una plataforma amb quatre funcionalitats

La plataforma és accessible en l'espai web La Llotja en Línia de nova creació per on poden navegar els usuaris professionals registrats i que conté quatre funcionalitats: un directori de professionals, un catàleg de projectes, una selecció de continguts triats pels agents del sector i un univers d'agrupacions temàtiques dels projectes.

A més, a La Llotja en Línia, els professionals també hi poden trobar eines de personalització, cerca i tags específics per facilitar l'encontre, una agenda d'activitats d'interès per al sector així com activitats periòdiques de mercat, de trobada i d'aprenentatge.

La subscripció a la plataforma és vàlida fins a l'estiu de 2021 i permet presentar projectes artístics o de gestió per compartir amb la comunitat de professionals acreditats, contactar amb professionals de tot el món i participar de la trobada professional digital del 9 i 10 de setembre 2020, així com a les activitats professionals associades al Circuit Nòmada d'exhibició d'espectacles que FiraTàrrega desenvoluparà a partir de gener de 2021.
 

Trobada aquesta setmana

Sobre el 9 i el 10 de setembre, ha avançat que seran un tast del que volen que sigui la Llotja del futur, amb 14 activitats en dos dies. Per a les jornades s'han creat 14 càpsules segregades per idiomes, de manera que els programadors puguin fer el seu propi menú. Durant aquestes jornades hi haurà en directe 50 presentacions de projectes, i a banda, quan les companyies acabin tindran un espai de xat per tenir un primer contacte amb els programadors.

En aquesta plataforma FiraTàrrega compta amb la col·laboració de Catalan Arts, la marca d'internacionalització de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), que busca eixamplar la visibilitat de les companyies catalanes i teixeix una xarxa de relacions que obren portes a la contractació internacional.

El director de l'ICEC, Miquel Curanta, ha destacat que l'organització hagi treballat en una proposta alternativa davant la incertesa presenciada durant les darreres setmanes, i ha alabat que La Llotja virtual i el Circuit Nòmada fan que sigui una edició especial i molt positiva. A més, ha remarcat la capacitat de generació d'un nou model i que el manteniment d'un calendari de professionals permet dona sortida a la contractació.

Per la seva banda, l'alcaldessa de Tàrrega i presidenta del Consell d'Administració, Alba Pijuan, ha destacat la reinvenció de la fira en un any complicat per les arts escèniques i en concret per les arts escèniques de carrer on hi ha aglomeracions.

Ha considerat que aquesta edició no es podia fer d'altra manera que amb una edició especial amb tres potes: La Llotja en Línia que manté l'esperit de la presencial; la secció Suport a la Creació, amb 18 companyies; i el Circuit Nòmada. Ha lamentat que la restauració és el sector que major impacte rebrà, per això ha subratllat que el consistori ha eliminat la taxa d'ocupació de la via pública i que davant la falta de visitants, la ciutat ha programat alguns actes petits per a seguir donant suport presencial a la cultura.

FiraTàrrega obre La Llotja en Línia com a mercat digital permanet
comentaris