Opinió

Consolidar la marca Mollerussa

  Crec que no cal que recordi l'èxit de la iniciativa de l'Associació de Comerciants de Mollerussa d’avançar les rebaixes d'estiu, una idea sense precedents en el sector comercial.  Per altra banda,  també va ser una bona iniciativa la desfilada de Reviu Mollerussa, amb una resposta més local, però no per això menys important.

Crec que no cal que recordi l'èxit de la iniciativa de l'Associació de Comerciants de Mollerussa d’avançar les rebaixes d'estiu, una idea sense precedents en el sector comercial.  Per altra banda,  també va ser una bona iniciativa la desfilada de Reviu Mollerussa, amb una resposta més local, però no per això menys important.

En definitiva,  el sector comercial va despertar l'enginy per atreure el públic i mostrar el potencial de l'oferta de la ciutat, però feia la sensació  que es tractava de dos fronts diferents. L’un, amb noms i cognoms de determinats establiments que impulsaven la desfilada, i l'altre, amb la marca de Mollerussa i l'associació que aplega majoritàriament la resta de comerços. Uns i altres van aconseguir,  per unes hores,  projectar el nom de la capital del Pla d'Urgell com a centre comercial de qualitat.

Tots plegats  van respectar l'espai vital, encara que alguna espurna enrarida flotava en l'ambient i, pel que tinc entès,  no per falta de voluntat d'unificar criteris d'alguns dels agents implicats.

Tot va sortir a la perfecció,  però tinc el convenciment que encara hauria estat millor si no hagués estat per aquesta desapercebuda diferència de criteris  d'un petit col·lectiu de comerciants que encara pensen que les batalles es poden guanyar en solitari.

No sé quins poden ser els motius pels quals algun comerciant no tingui interès a participar de la iniciativa comercial comuna de la ciutat; segur que són legítims i respectables, però el que és clar és que els actuals responsables de Mollerussa Comercial no van posar cap trava a altres idees i propostes,  tot el contrari. Al final el benefici i els resultats satisfactoris els van obtenir tots,  tots... els comerciants de Mollerussa que hi van voler participar.

Crec que és hora que tots siguem conscients de la necessitat de treballar units,  de reconèixer que tots ens podem equivocar i que ningú està en posició de la raó ni de la veritat absoluta. La paraula, la modèstia i l’honestedat són eines molt saludables per  tal de millorar la convivència i el desenvolupament social.

Malauradament, penso que encara ens mirem massa el melic i, amb el que ens ve al damunt,  que aquesta postura no beneficia ningú, ni individualment ni col·lectivament. Hem d'anar tots a una per tal d’aconseguir els millors resultats.  Per altra banda, aquesta unitat és la que també dóna consistència a un objectiu davant de les institucions,  a l'hora de demanar suport.

Hi torno:  felicitats a tots plegats, i pensem que la marca Mollerussa necessita tots els agents socials bolcats en les iniciatives per mantenir el llistó a l'alçada que es va deixar el passat dissabte 1 de juliol. 

Comentaris