El Rebost de Ponent tanca la temporada amb més de mig milió de calçots servits a la demarcació de Lleida
24 de d’abril de 2015 (14:13 h.)
L'empresa familiar de Castellnou de Seana ha servit aquesta campanya més de mig milió de calçots cuits, acompanyats de la salsa amb denominació d'origen Rebost de Ponent.
Reportatge.
L'empresa de la família Llanes de Castellnou de Seana, és una mostra de la manera que el sector agrari ha trobat alternatives a l'activitat tradicional, reinventant-se i buscant nínxols de negoci rentables. Sota la marca Rebost de Ponent, l'empresa ha comercialitzat aquesta campanya més de mig milió de calçots cuits, un producte que distribuit a tota la demarcació de Lleida a establiments de restauració i particulars. Un servei que l'empresa Llanes, completa lliurant la salsa típica que acompanya a aquesta hortalissa.
El responsable de l'empresa i alcalde de Castellnou de Seana Jordi Llanes, explica que el calçot ha estat una derivació de l'activitat agrícola familiar que havia estat la ceba, de la que en produïen una important quantitat, que comercialitzaven a Mercabarna. Una activitat que es va veure afectada per la situació econòmica dels darrers anys, i que va obligar a la família a buscar alternatives eficients, que van derivar a una hortalissa de característiques similars, però amb un cicle de producció i comercialització més rendible.
La demanda dels productes del Rebost de Ponent ha obligat als seus impulsors, a ampliar l'obrador i adaptar-lo a la normativa de la transformació de productes alimentaris, així com trobar nous canals de comercialització, en establiments especialitzats i de restauració.
L'activitat gastronòmica del matrimoni Llanes Morera, la compaginen amb la gestió de l'allotjament rural Cal Puro, en aquest cas amb la col·laboració dels germans, Andreu, Sergi i Magda Llanes, una activitat que va ser anterior i totalment consolidada en el circuit turÍstic del Pla d'Urgell.