Taller sobre el mètode ORFF. La música com a eina d'expressió artística a l’aula

El taller és obert a tots els professionals de la docència (no cal que siguin especialistes de música) i té la pretensió d'ajudar a l'actualització didàctica a les aules de primària i secundària a partir de l'ensenyament de la música.
Mètode ideat pel compositor Karl  Orff, vol ser una actualització didàctica a les aules.
photo_camera Mètode ideat pel compositor Karl Orff, vol ser una actualització didàctica a les aules.

El Servei Educatiu del Pla d'Urgell ha organitzat un taller sobre el Mètode ORFF, que tindrà lloc del 21 de novembre al 5 de desembre, a la seu del Centre de Recursos Pedagògics del Pla d'Urgell a Mollerussa. Un taller de dues sessions, que vol ser una actualització didàctica a les aules de Primària i Secundària, a partir de l’ensenyament de la música, mitjançant instruments melòdics i de percussió (carillons, metal·lòfons, xilòfons, platets, tambors, maraques, etc.). Una activitat que realitzarà el professor i musicòleg, de Fornellsde la Selva Carles Bernús. 

Els participants duran a terme asctivitats sobre la pràctica instrumental Orff i llurs possibilitats a l’aula, així com la seva tècnica, aplicació d’aquest mètode al llenguatge musical, domini de la poli-rítmia, o els recursos didàctics del “Cànon” i el “Rondó”. Per altra banda també es duran a terme, jocs tímbrics, d’alçada de so, memorístics, de llengutge musical i de reacció sonora, psicomotricitat relacional. Exercicis i jocs per al desbloqueig en la comunicació gestual, exercicis de relaxació, en parella, petit grup i gran grup. També s'inpartira teoria sobre la dansa com a eina per al desenvolupament de la psicomotricitat direccional, expressió Corporal. Exercicis-jocs per a alumnes de 6 a “90” anys, i característiques generals del Mètode Orff. Rítmica i melodía.

El taller te com a objectiu, saber dominar el llenguatge musical de forma divertida, participativa i  amena amb el joc com a suport didàctic, assolir altres vivències en les relacions personals, mitjançant el llenguatge gestual, així com conduir a l’alumnat a la recerca de la capacitat integradora de la música.

Carles Bernús, es autor de diversos llibres de text de primària i secundària. Ha impartit ponències d’aquest mètode per a diversos Centres de Professors i Escoles de Música de Galícia, Astúries, Aragó, Navarra, País Valencià, Castella-La Manxa, Illes Balears, Cantàbria, Castella-Lleó i Euskadi, a més de la EHU (Universitat del País Basc) i els Conservatoris de Durango i Santander.

 

Comentaris