Massive Attack utilitza els missatges en català en el concert inaugural de Sónar

El duo de Bristol va convocar aquest dijous al voltant de 13.000 espectadors en el recinte de la Fira Gran Via de L'Hospitalet, en el concert inaugural de Sónar Nit. 

Imatge d'arxiu de Sónar Village ©JosepAPérez
photo_camera Imatge de Sónar Village en la jornada inagural del dijous 12 de juny.

En la seva línia reivindicativa i de denúncia a la societat contemporània, Massive Attack va incorporar en la presentació internacional del seu nou espectacle, titulars de premsa en català alguns de reals i altres lleugerament alterats, com el que feia referència a l'abdicació de Felip VI o Can Vies es trasllada a Montjuïc. Un concert que obria el programa de nit de Sónar 2014 i que repetiran el dissabte.

Un concert en el qual tack es van fer acompanyar de veus llegendàries com la de Martina Topley-Bird o la del músic jamaicà Horace Andy que col·labora habitualment amb el duo anglès. Un espectacle que convidava paraules, imatges i música per tal de fer pensar a l'espectador, amb missatge sobre les noves formes de poder i de control de la societat tecnificada i mercantilista actual.


L'espectacle va suposar el patiment de més d'un dels espectadors que volia veure d'aprop als seus ídols, encara que fos a les grans pantalles que disposa el recinte firal barceloní, precisament per poder millorar la visibilitat, però Robert Del Naja i Grant Marshall van decidir que en aquesta ocasió el públic no disposés d'imatges.

Una primera jornada del Sónar més internacional, almenys aquest dijous, en el que l'idioma del recinte de Montjuïc era l'anglès, esperem que els natius aprofitin el cap de setmana per gaudir de la programació de Sónar. Un dijous en el qual van circular pels escenaris personatges com la danesa Karen MarieOrsted, coneguda pel seu nom artístic MØ un dels grans exponents de l'electropop. Una jornada que tancava al Sónar Village, Richie Hawtin, reconegut mundialment com a figura clau de l'electrònica que recupera el seu àlies de Plastikman. Hawtin tornava a Sónar presentant el primer concert exclusiu a Europa d'Objekt, el seu nou concepte de directe, estrenat el passat mes de novembre al Museu Guggenheim de Nova York.

Una de les zones més concorregudes del recinte, també va ser Despacio, en la que es va presentar un soundsystem exclusiu ideat pel líder de LCD Soundsystem, James Murphy, i l'enginyer de so novaiorquès John Klett, de Tech Mecca. Una experiència inèdita pensada per preservar i celebrar la forma d'escoltar música en els clubs. DESPACIO va assolir el seu objectiu que el públic quedés immers en la música i la pista de ball, en la que els DJ's quedaven totalment en l'anonimat.

Seran tres dies de música en els que Sónar ha programat més de 150 actuacions amb propostes per a tots els gustos des dels orígens de la música de ball fins als nous referents de la bass music i naturalment els referents de l'electrònica actual i els talents emergents.

Comentaris