11.12.2019 |

Es presenta la 2a edició d'Artsy, una plataforma per a emprenedors culturals

Amb el lema "Artsy. La teva idea feta festival", s'ha presentat al Mobile World Centre de Barcelona la plataforma de Movistar per a emprenedors culturals per a fomentar l'emprenedoria en totes les disciplines culturals i ajudar als joves a desenvolupar les seves propostes.

Bruno Vilarasau. Director de Telefónica Movistar Catalunya.
Bruno Vilarasau. Director de Telefónica Movistar Catalunya.
Es presenta la 2a edició d'Artsy, una plataforma per a emprenedors culturals

Artsy va néixer l'any 2013 com la primera plataforma online per fomentar l'emprenedoria relacionada amb tots els àmbits culturals: Música, Cinema, Literatura, Arts visuals, Arts escéniques entre altres. Les iniciatives que es presentin poden ser tant de persones individuals com col·lectius, associacions, culturals... L'únic requisit és que el festival es porti a terme a Catalunya.

La presentació l'ha portat a terme el director de Telefónica Movistar Catalunya Bruno Vilarasau i ha comentat que en la primera edició es van presentar més de 35 projectes dels quals van resultar guanyadors quatre, que es varen portar a terme a principis de 2014: Americana (Festival de Cinema Independent Nord-Americà de Barcelona), #OrinitoFest (música), Haikurts (Festival de Micrometratges) i MusicalEbre (Música i Cultura a la vora de l'Ebre).

Ha destacat que d'entre totes les propostes, no n'hi havia hagut cap de la província de Lleida, i ha animat als creatius de les Terres de Ponent a presentar-se a la convocatòria ja que els hi faria especial il·lusió que sortís algun projecte seleccionat.

Una de les novetats d’aquesta edició és la incorporació d’un Jurat format per professionals de referència dintre del sector cultural i de la comunicació: Albert Salmerón (Producciones Animadas), Bruno Sokolowicz (Scanner FM), Pep Salazar (Mobile World Capital Foundation), Francesc Benlliure (gestor i consultor cultural), Jordi Llansamà (promotor musical i un dels fundadors del segell discogràfic BCore), Primavera Sound, Roberto Barrueco (director de Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges de Barcelona) i Snoop (agència de publicitat).

Una altra de les novetats d’aquesta segona convocatòria és que el sistema de votacions serà més social i tot el moviment que es generi a les xarxes socials seran punts que computaran (tweets, likes, retweets...). Els visitants al web (artsy.movistar.es) també podran votar pel projecte que més els agradi i entre les 20 propostes finalistes, serà el Jurat qui escullirà les tres guanyadores.
 
Els festivals guanyadors, com en la primera edició, reben recolzament de Movistar per a posar en marxa la seva proposta. Se’ls hi adjudica una dotació econòmica, infraestructures, tecnologia, difusió en mitjans i es posa al seu abast tot un equip d'experts, gestors culturals i comunicadors que els assessoren en tota l'organització del festival.

L’any passat els aspectes que varen fer servir per a escollir els guanyadors varen ser l’originalitat de la proposta artística, la solidesa del projecte, l’àmbit de celebració i la quantitat de vots obtinguts en la fase de votació popular.

Com participar-hi
Es podran presentar projectes de totes les disciplines culturals: música, cinema, fotografia, art digital, poesia, arts escèniques... Un dels requisits és que el festival se celebri a Catalunya i sigui la seva primera edició.
 
Es poden presentar projectes entre el 15 de maig i el 3 d’agost i els participants han d’enviar un vídeo explicació del projecte, que és el que es mourà per les xarxes i farà sumar puntuacions i vots. A més hauran de presentar una memòria explicativa de tot el projecte, per tal que el Jurat que ha de decidir entre els 20 finalistes, en tingui més informació per a valorar les 3 millors propostes. Al setembre s'anunciaran els festivals guanyadors.
  
Un sistema de votacions més social

Per aquesta segona edició, el sistema de votacions ha canviat completament. Ara, a més dels vots realitzats a través del portal d’Artsy, també sumaran punts els likes de Facebook, els tweets i els views de Youtube.
 
A més, cada vegada que algú mencioni a Twitter el hashtag d’un festival, aquest també sumarà punts.
Els 20 festivals més votats seran valorats pel Jurat i n’escolliran tres.

Comentarios