El celler Clos Pons de l'Albagés consolida 'l'experiència vital' com a valor afegit de la marca

La família Pons projecta construir un hotel en les instal·lacions del celler de l'Albagés, un equipament que vol completar la traçabilitat de l'oferta professional i turística del celler amb la construcció d'un hotel rural

La família Pons presenta el projecte d'allotjament al celler
photo_camera La família Pons presenta el projecte d'allotjament al celler

La família Pons ha consolidat un projecte que ha volgut tenir les Garrigues com a segell distintiu, la comarca en la qual va néixer la marca en el sector de l'oli, i en la que l'any 2006 hi va incorporar el celler. Una iniciativa que ha tingut com a màxima respectar l'entorn en tots els seus àmbits, paisatgístic, agrari i arquitectònic.

La família Pons va substituir les oliveres centenàries que va malmetre la nevada de 1986 per ceps, en catorze hectàrees de les finques de l'Albagés. Uns ceps que es van adaptar a l'orografia garriguenca amb tota la llibertat que els van concedir els seus progenitors, amb la qual cosa en va resultar un raïm totalment autòcton amb les qualitats que l'hi aportava el mateix territori.

Les finques del celler Clos Ponsquesta ha sigut la filosofia del celler Clos Pons, que els vins aportessin les qualitats del terreny i la climatologia amb la qual el raïm es desenvolupava, sense els agents externs que pogués incorporar la fusta de bóta i per aquest motiu els seus caldos envelleixen, la major part del procés en la mateixa ampolla.

Al llarg d'aquesta dècada, Clos Pons també ha volgut incorporar als seus vins el valor afegit de l'experiència vital, la sensació que el paisatge, i la natura pot aportar al consumidor, quan aquest pot constatar el perquè de la personalitat dels productes que tasta. La firma garriguenca rep una mitja de quinze visites setmanals de caràcter professional, als que s'ha d'afegir distribuïdors, periodistes, i prescriptors com cuiners, restauradors i persones de referència al món del vi.

Eduard Pons mostra el vi 800 un dels mes exclusiusSegons el director general del celler Eduard Pons, l'entorn i l'equipament s'han convertit també en referència de l'enoturisme, una nova eina que serveix per compaginar els atractius del territori i la comercialització dels vins, un binomi que també serveix per donar a conèixer la qualitat i personalitat de la DO Costers del Segre.

Eduard Pons explica que per tal de completar la traçabilitat del projecte del Celler Clos Pons, la companyia projecte construir un hotel en la mateixa finca de celler. Una actuació que es durà a terme el pròxim any. El nou allotjament té com a objectiu que els clients o visitants puguin gaudir de la plenitud de les jornades en l'entorn de la finca, el que consideren que serà la cirereta que consolidarà la proposta d'Experiències vitals en el celler garriguenc.

Celler Clos PonsEl celler Clos Pons produeix al voltant de 220.000 ampolles de sis referències diferents i preveu incrementar aquesta xifra fins a 400.000 ampolles, de manera progressiva en els pròxims anys. Amb l'experiència del mercat de l'oli de la companyia, el celler ha aprofitat els canals de comercialització gastronòmica d'aquest producte per introduir el vi en una quarantena de països. El seu primer mercat és Europa, i amb una important penetració a Nord-amèrica, sud-americà i 'Àsia.
.

Comentaris