17.11.2019 |
Territoris.cat

El Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques rep el distintiu d’Escola Verda

El Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques ha rebut el distintiu d’Escola Verda, en un acte celebrat dissabte, 28 de novembre, en la XIII Trobada d’Escoles Verdes que es va fer a l’auditori de CosmoCaixa.

El Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges amb el distintiu que l'acredita com a Escola Verda.
El Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges amb el distintiu que l'acredita com a Escola Verda.
El Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques rep el distintiu d’Escola Verda

El Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques ha rebut el distintiu d’Escola Verda, en un acte celebrat dissabte, 28 de novembre, en la XIII Trobada d’Escoles Verdes que es va fer a l’auditori de CosmoCaixa. Aquesta trobada, igual que el conveni d’escoles verdes, l’organitzen el Departament de Teritori i Sostenibilitat i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El programa d’escoles verdes es va posar en marxa l’any 1998, amb la finalitat d’educar en la sostenibilitat la població infantil i juvenil de Catalunya, de sensibilitzar la població dels problemes ambientals, d’educar en el respecte al medi ambient i de promoure la conservació dels valors ambientals.

Des del centre consideren que l’educació és un element indispensable per assolir un desenvolupament sostenible; així, doncs, si a l’escola i a casa s’ensenyen els valors de la sostenibilitat, els nens i nenes els van incorporant al seu dia a dia i, en un futur, tindran arguments i criteri a l’hora de valorar quina gestió en fan els ajuntaments i els governants del moment.

Igualment, afirmen que la millor manera perquè una societat avanci és educar per a la sostenibilitat. Al col·legi, això comporta: actuar sobre la gestió del centre, actuar sobre la cultura col·lectiva del centre i actuar sobre el currículum. Per tant, estem parlant de millorar l’educació a través de l’acció, implicant-hi tota la comunitat educativa.

Consideren que aquest projecte els aporta formació, seguiment i seminaris per tal de poder compartir, amb d’altres centres, experiències i coordinació entre professorat de primària i secundària. Per al Col·legi Mare de Déu de Montserrat la suma de petites accions són generadores de grans transformacions: els nens canvien la manera de fer, les escoles i les famílies canvien la manera de fer dels municipis, els municipis canvien la manera de fer dels països i els països canvien la manera de fer del món.

En definitiva, es tracta de pensar globalment i d’actuar localment, perquè  la suma de les petites accions són generadores de grans transformacions. Es tracta del que ells anomenen la revolució dels petits gestos!

Comentarios