Jornades, visites i tastos per donar a conèixer l'oli nou de la temporada

La Cooperativa Sant Isidre de les Borges organitza diumenge la I Mostra de l’Oli Verge Extra de Qualitat, una jornada que inclou visites al molí i una caminada popular

Jornada agroborges
photo_camera Agroborges ja va organitzar una jornada pel debatre sobre els reptes del sector

Quan tot just ha començat l’inici de la campanya de l’oli, la Cooperativa Sant Isidre de les Borges i La Borgenca preparen les activitats per donar a conèixer l’oli nou de la temporada i atansar-se als clients. Jornades de portes obertes, visites a les finques i al molí, participació en diferents fires i tastos d’oli són algunes de les propostes que aniran programant al llarg d’una campanya que es preveu “molt bona” i durant la qual la Cooperativa de Sant Isidre espera produir uns 750.000 litres d’oli, segons explica el seu president, Jaume Salat.  

La primera de les activitats, organitzada per aquesta entitat, tindrà lloc aquest diumenge i espera reunir “una cinquantena de persones”, afirmen fonts de l’entitat. La I Mostra de l’Oli Verge Extra de Qualitat, arrencarà a les 09.00h. i comptarà, entre altres, amb la presència de l’alcalde de les Borges, Enric Mir, que creu que “cal donar tot el suport a aquest tipus d’iniciatives encarades a la promoció de l’oli, un producte d’excel·lència en el què cal creure i invertir per tal de ser una aposta de futur pel territori”. La jornada inclourà la caminada popular “Entre oliveres”, un recorregut de 6 quilòmetres per l’entorn per donar a conèixer tots els beneficis de l’oli d’oliva verge extra per la salut a través de la dieta i també de l’exercici físic. Durant la ruta també es veurà com es cullen les olives i posteriorment tindrà lloc una visita al molí, on es mostrarà el procés de producció de l’oli. La jornada, amb un preu d’inscripció de 3 €, inclourà un esmorzar i un tast d’olis a càrrec d’un membre del Panell de Tast de Catalunya. 

Per la seva part la cooperativa La Borgenca continua enguany amb les activitats de promoció que ha dut a terme durant les últimes campanyes, centrades sobretot en les visites de centres escolars a les instal·lacions de l’entitat, “per a què els més petits coneguin de ben a prop la cultura de l’oli, tant estretament lligada al territori”, afirma el president de l’entitat, Joan Torné. D’altra banda les dos cooperatives ja preparen els estands per promocionar el seu oli a la propera Fira de l’Oli de les Borges, una cita “que ens permet conèixer de primera mà les opinions i els suggeriments del consumidor final, que és qui ens permet seguir creixent i treballant”, afirma Torné.

Comentaris