L’Ajuntament de les Borges estrena l’aplicació mòbil ‘Línia Verda’

Núria Palau i Albert Quintillà presenten l'aplicació Línia Verda de les Borges Blanques
photo_camera Núria Palau i Albert Quintillà presenten l'aplicació Línia Verda de les Borges Blanques

La primera tinent d’alcalde, Núria Palau, i el gerent d’Urbanisme, Albert Quintillà, de l'Ajuntament de les Borges Blanques van presentar aquest dilluns, la nova aplicació Línia Verda que permet agilitzar la gestió de les incidències que es generin al municipi gràcies a la col·laboració ciutadana. L'eina ja es pot descarregar des de qualsevol dispositiu smartphone, iOS i Android.

Des d’aquest dilluns, la plataforma Línia Verda permet a qualsevol persona, a través de la instal·lació gratuïta de l’aplicació al seu telèfon mòbil, notificar de manera immediata i mantenint l’anonimat, qualsevol incidència o desperfecte que tingui lloc a les Borges Blanques. A més a més, l’aplicació inclou la possibilitat de localitzar geogràficament la incidència i enviar-la al consistori juntament amb un comentari i una fotografia.

Totes les notificacions es classifiquen en funció de si són incidències a la via pública, que afectin voreres i calçades, clavegueram, enllumenat, fonts públiques, mobiliari urbà, parcs i jardins, punts d’aigua i senyals i semàfors; serveis municipals que tinguin a veure amb escombraries, neteja, control de coloms i plagues; o avisos diversos, com ara animals abandonats, recollida de mobles, retirada de vehicles, entre altres.   

Cadascuna de les categories té assignat un responsable d’àrea que rep les notificacions a temps real i en prioritza la urgència. Així mateix, en cas que no sigui competència municipal, el consistori traslladarà la incidència a l’administració competent. Al seu torn, el ciutadà pot en tot moment realitzar un seguiment sobre l’estat de la incidència i tenir un historial de totes les notificacions enviades.

L’aplicació, que ja funciona en 400 municipis de tot el territori espanyol, inclou un servei de consultoria mediambiental extern i gratuït on, en un màxim de 24 hores, els ciutadans obtenen resposta per part d’un equip d’experts. Línia Verda també permet difondre telèfons i espais d’interès del municipi com ara Cal Gineret o la Biblioteca Municipal.  

Comentaris