El Ministeri de Foment licita les obres de la rotonda de Margalef a l'N-240

El Ministeri de Foment ha licitat el contracte d'obres de "Millora d'interseccions i reordenació d'accessos a la carretera N-240, punt quilomètric 78,950 del tram Lleida - Les Borges Blanques", a la província de Lleida.

Rotonda de Margalef a l'N-240
photo_camera L'actual rotonda partida de Margalef a l'N-240.

El Ministeri de Foment ha licitat, segons es publica al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), el contracte d'obres de Millora d'interseccions i reordenació d'accessos de la carretera N-240, punt quilomètric 78,950 del tram Lleida - Les Borges Blanques, a la província de Lleida.
El projecte contempla la substitució de la intersecció existent, que té forma de glorieta partida i en la que el trànsit que circula per la carretera N-240 té prioritat, per una glorieta completa que reduirà la velocitat de pas dels vehicles.

L'objectiu d'aquest projecte és millorar la seguretat viària en un punt de la carretera N-240 pel qual circulen diàriament 10.000 vehicles, dels quals un elevat percentatge, el 20%, són vehicles pesants. S'estima que serà necessària una inversió de 912.000 euros.
Segons s'indica en les característiques tècniques, la carretera convencional N-240, de Tarragona a Osca passant per Lleida, es caracteritza en aquest tram, per les múltiples interseccions a nivell, amb accessos directes o bé a través de glorietes partides, i nombrosos accessos a les parcel·les confrontants.
En el punt quilomètric 78 + 950 de la carretera N-240, a Margalef pertanyent al terme municipal de Torregrossa, hi ha una intersecció en forma de glorieta partida que permet accedir a la carretera local LV-7022 que es dirigeix ​​a Puigverd de Lleida i a la carretera municipal d'accés a Torregrossa. La calçada té 7 metres d'amplada amb vorals entre 0,8 i 1,2 metres i una limitació de velocitat de 80 km / h al tram d'aproximació a la intersecció.

El projecte preveu transformar la intersecció actual en una glorieta tancada. La glorieta tindrà un radi interior de 15 metres, una amplada de calçada anular de 10 metres per a albergar dos carrils de 5 metres, vorals de 0,5 metres i voreres d'1,5 metres.
Els vials que connecten amb la glorieta tindran 4 metres d'amplada de calçada en les entrades i 5 metres a les sortides. Comptaran amb vorals de 0,5 metres si hi ha voreres confrontants o 1,5 metres on no hi hagi voreres.
A més, es rectificarà el traçat de la carretera LV-7022 amb la finalitat de millorar l'angle d'accés a la glorieta. El tram recanvi comptarà amb una calçada de 2 carrils, cadascun amb 3 metres d'ample, i vorals de 1,0 metres.
La glorieta i els vials que accedeixen comptaran amb un nou enllumenat que substituirà l'existent. L'actuació es completa amb la instal·lació de la nova senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

Comentaris