11.05.2021 |

El trànsit a l'AP-2 cau a nivells de 1990 i es queda al 25% del seu potencial d'ús

Segons un estudi impulsat per l'Ateneu Popular Garriguenc i el col·lectiu Conca22, que determina que l'existència d'una autovia en paral·lel seria més innecessària que mai
Imatge dels accessos a l'AP2 a les Borges.
Imatge dels accessos a l'AP2 a les Borges.
El trànsit a l'AP-2 cau a nivells de 1990 i es queda al 25% del seu potencial d'ús

La coordinadora d’entitats de Lleida i Tarragona per al rescat del peatge de l’AP-2, formada pel Col.lectiu Conca 22 i l’Ateneu Popular Garriguenc, s’ha fet ressò dels resultats de trànsit per a l’any 2012 del tram Lleida- Montblanc que indiquen que ha estat la que ha presentat la disminució més forta, deixant-la ja a nivells de 1990 amb poc més de 10.000 vehicles al dia i per tant, a un 25% del seu potencial, essent així la autopista de concessió estatal que més ha baixat a Catalunya.

Segons la coordinadora, això reforça la tesi que la construcció d’una autovia de quatre carrils que té una capacitat per a 40.000 vehicles més, suposaria un malbaratament atenent als 10.000 vehicles que diàriament utilitzen ara la carretera N-240. El traspàs del flux actual de la carretera a l’autopista, faria passar del 25% fins al 50% el potencial d’ús d’aquesta via i serviria per habilitar una sortida de les produccions agroalimentàries de les comarques de Lleida de forma automàtica. Tot plegat sense necessitat de malmetre el territori i amb un cost, a dia d’avui, quasi tres vegades inferior.

No en va, ara fa vuit mesos aquestes entitats van presentar un estudi econòmic comparatiu entre la construcció del tram Montblanc- Lleida de l'autovia A-27 i l'alliberament del peatge de l'AP-2 en els 58 quilòmetres del tram que posava en relleu que el cost de construcció de la autovia és de 305,4 milions enfront 129 ME el rescat del peatge a data de 2012. Això en unes condicions de l'autopista infrautilitzada ja llavors i en condicions d’absorbir sobrerament el trànsit actual i futur de la N-240. L’estudi també establia que una l'autopista lliure de peatges augmentaria la seguretat viària tan precària en alguns trams de la carretera N-240.

El trànsit a l'AP-2 cau a nivells de 1990 i es queda al 25% del seu potencial d'ús
comentaris