La Paeria de Lleida preveu començar la construcció de la nova estació d'autobusos durant el primer semestre d'enguany

La Paeria preveu que l'edifici inclogui una part museïtzada amb la maquinària original que encara hi ha dins de la fàbrica amb l'objectiu d'explicar el passat industrial de la Lleida de principis del segle XX
Farinera La Meta ubicació nova estació d'autobusos ©LauraCortés
photo_camera Farinera La Meta ubicació nova estació d'autobusos ©LauraCortés
Segons ha explicat el regidor d'Urbanisme de la Paeria de Lleida, Toni Postius aquest mes de gener l'espai que acollirà la futura estació d'autobusos passarà a ser de titularitat pública, un dels requisits necessaris per poder tirar endavant el projecte. En concret, l'antiga farinera de la Meta passarà a mans municipals, i la zona dels Docs fins al carrer Comtes d'Urgell, a mans de la Generalitat. Sobre la resta de condicions, ha afegit que la Generalitat ja disposa dels recursos econòmics i que "ben aviat acabarà de fer l'aprovació definitiva" del projecte constructiu.
Farinera La Meta interior dels Docs ©LauraCortés
Farinera La Meta interior dels Docs ©LauraCortés

A partir d'aquí, el calendari que preveu la Paeria és que durant el primer semestre d'aquest l'any es pugui fer la licitació i adjudicació dels treballs, i que l'empresa que s'adjudiqui el projecte pugui començar les obres, que es finançaran amb fons Next Generation. Tot plegat, amb l'objectiu que la nova estació "sigui una realitat a finals del 2024, que és la data límit que marca els fons europeus", ha indicat Postius.

El regidor d'Urbanisme ha afegit que el projecte tindrà un cost de prop de 50 milions d'euros, una xifra superior als 40 milions d'euros anunciants en un inici.

No és un projecte senzill, ja que comporta una gran inversió pel que fa a la conservació i preservació dels Docs perquè no s'hi havia fet res durant molts anys i perquè el projecte contempla l'ampliació de l'espai dels docs fins al carrer Comtes d'Urgell, a més dels serveis complementaris propis amb què s'haurà de dotar l'estació

Farinera la Meta antigues màquines ©LauraCortés
Farinera la Meta antigues màquines ©LauraCortés

Postius ha afirmat que a banda de dotar la ciutat amb una estació d'autobusos "a l'alçada del segle XXI", el projecte també permetrà recuperar i fer valdre un patrimoni arquitectònic de la ciutat que s'havia anat degradant, com és el cas dels Docs, "que estan en situació de ruïna tècnica", i de l'antiga farinera de La Meta. Sobre aquest darrer,

Ës un espai que cal recuperar i restaurar i per això la Paeria preveu que l'edifici inclogui una part museïtzada amb la maquinària original que encara hi ha dins de la fàbrica amb l'objectiu d'explicar el passat industrial de la Lleida de principis del segle XX

D'altra banda, el projecte també contempla el soterrament del riu Noguerola al seu pas per aquesta zona, un dels pocs espais de la ciutat on aquest afluent del Segre encara queda al descobert. S'hi farà una actuació de sanejament i també es soterrarà i entubarà el riu.

En total, la nova estació tindrà 28 andanes i ocuparà uns 12.000 metres quadrats, entre andanes i estacionament (9.600 m²), vestíbul (1.300 m²), sales tècniques i lavabos. L'equipament tindrà tres entrades i des de la Paeria estan treballant perquè les persones que arribin en tren a l'estació Lleida-Pirineus puguin accedir directament a l'estació d'autobusos.

Comentaris