Marc Solsona ha presentat aquest dissabte un dels primers projectes del seu programa electoral, per la reelecció a l'alcaldia de Mollerussa. Es tracta del primer viver d'empreses en trama urbana que es proposa en un municipi, una iniciativa que pretén recuperar els locals comercials buits per convertir-los en activitats per a emprenedors.
Marc Solsona ha explicat que aquesta proposta, única i singular respon als tres eixos primordials del seu projecte de ciutat, l'eix econòmic, l'eix social, i l'eix democràtic; Econòmic, que es pugui fer i que es pugui pagar, Social, que reverteixi en la societat, útil i pràctic en la ciutat, Democràtic, que no sigui fruit d'una bona pensada, sinó d'un procés de participació, d'anàlisi i d'escoltar a la gent.
Solsona argumenta que la proposta sorgeix com a resultat de l'analítica que es va dur a la ciutat entre els anys 2012 i 2013, per identificar els locals vuit en la façana comercial. D'aquesta acció es va engegar la campanya Espais en evolució, que pretenia donar continuïtat a la façana comercial utilitzant els locals vuits com aparadors. Solsona afegeix que ara la proposta va més enllà i pretén convertir aquests locals en un viver d'empreses, per tal que l'activitat emprenedora o de noves activitat estigui integrada en l'eix comercial, i no descentralitzada en un sol edifici com s'ha anat fent fins ara, l'objectiu és aconseguir una ciutat compacta.
El Viver d'Empreses en Trama Urbana, oferirà als emprenedors o als demandants de noves activitats, sis mesos de lloguer gratuït, així com de connexió de fibra òptica, si superen els requisits per accedir a l'oferta de locals, que també primarà als projectes provinents de joves emprenedors.
Marc Solsona ha destacat que el seu programa proposa projectes possibles i ambiciosos a desplegar en 15 0 20 anys, opcions estratègiques que hauran d'ubicar el model de ciutat que es vol per futurs