29.09.2020 |
Territoris.cat

En marxa la campanya de Mollerussa Comercial per incentivar les compres després del confinament

Clients i venedors valoren positivament la iniciativa perquè els beneficia a parts iguals després de setmanes tancats
Una clienta canviant 100 euros per 120 molleuros per gastar en botigues de Mollerussa Comercial
Una clienta canviant 100 euros per 120 molleuros per gastar en botigues de Mollerussa Comercial
En marxa la campanya de Mollerussa Comercial per incentivar les compres després del confinament

La campanya de Mollerussa Comercial 'Duros a quatre pessetes' va començar aquest dilluns amb l'obertura de punt d'informació on es poden anar a canviar 100 euros per 120 molleuros per gastar als establiments associats de la capital del Pla d'Urgell. Segons el president de l'entitat Àlex Català, és una "campanya històrica" amb un pressupost molt important que preveu injectar 110.000 euros de volum de negoci al comerç local després de la part més dura del confinament per la covid-19.

Pla mitjà on es pot veure una dona amb mascareta i bosses de la compra passant per davant d'una botiga on a l'aparador hi ha un manqui també amb mascareta a Mollerussa, el 25 de maig de 2020. (Horitzontal)

Després de realitzar les primeres transaccions econòmiques amb aquesta peculiar i única moneda que només funciona a les botigues de la ciutat que estan associades, clients i venedors han valorat positivament la iniciativa perquè tothom hi surt guanyant.

Català ha explicat que estan "contents com si haguéssim obert un establiment" i s'ha mostrat satisfet de poder iniciar la campanya una setmana després de l'entrada en la fase 1 del desconfinament

En quest sentit ha recordat que el molleuro és "la moneda oficial" de Mollerussa Comercial, només vàlida als establiments associats, que són 135 i responen a diversos sectors, des de la roba, calçat i complements a electrodomèstics, alimentació, restauració o farmàcia. D'aquests, més del 90% accepten el pagament de les compres amb molleuros.

La campanya té un pressupost de 18.000 euros i compta amb el suport econòmic de l'Ajuntament de Mollerussa.

Pla curt on es poden veure molleuros i euros en una operació de canvi en el marc d'una campanya de Mollerussa Comercial per incentivar les compres locals arran de la crisi de la covid-19, el 25 de maig de 2020. (Horitzontal)
 

El president de l'associació de comerciants ha manifestat que el tancament forçat per la covid-19 els ha afectat "com a tothom" i que per això ara les botigues tenen moltes ganes de tornar a obrir.

En aquest sentit, ha assegurat que en la darrera setmana ja s'ha notat que la gent fa més compres perquè "hi havia necessitat". És per això que s'ha mostrat "optimista" i ha remarcat que l'objectiu de la campanya és "premiar la fidelitat dels clients" a la vegada que "injectar" volum de negoci directe a l'economia local.

"S'ha de donar suport als negocis del poble"

En Raül Fernàndez és un jove que ha decidit canviar 100 euros per 120 molleuros i participar així de la campanya perquè te clar que arran de la crisi de la covid-19 cal donar "suport als negocis del poble" i treure protagonisme a les plataformes digitals com Amazon. Fernàndez considera que tot el que s'hi troba allí també es pot trobar als comerços locals. En el seu cas, havia passat la setmana passada per una botiga d'articles de la llar per encarregar llençols per casa seva i aquest dilluns, una vegada ha canviat els euros, els ha adquirit amb molleuros.

Pla mitjà on es pot veure un client pagant amb molleuros en una botiga de Mollerussa Comercial, el 25 de maig de 2020. (Horitzontal)

La Soraya Navarro, comerciant de Mollerussa, ha valorat positivament la campanya perquè "ajuda a incentivar el comerç" que ha estat moltes setmanes tancat. Confia que d'aquesta manera es pugui recuperar una part de tot el que han perdut els darrers mesos. En aquest sentit, s'ha mostrat confiada que la campanya serà un èxit i que la gent ho aprofitarà.

Una altra de les clientes que ha aprofitat la campanya, la Yolanda Cabrera, ha explicat que ella no en tenia coneixement però que a la botiga on ha anat per comprar l'han informat i llavors ha decidit fer el canvi de moneda. A Cabrera li sembla molt bé la iniciativa, ella és de Linyola i prefereix gastar aquí que no a altres llocs més grans com Lleida.

En marxa la campanya de Mollerussa Comercial per incentivar les compres després del confinament
comentaris