L'escola Ignasi Peraire de Mollerussa guanya el premi de vídeo càpsules 'Posa't en On'

El jurat ha destacat la implicació del professorat del col·legi Mestre Ignasi Peraire, l’Institut Castell del Templers i dels educadors/es del Servei Intervenció Socioeducativa municipal El Gínjol pel treball realitzat amb els/les seus/ves alumnes i la motivació per treballar aquesta temàtica a l’aula i en els entorns de lleure
Els alumnes de sisé de l'escola Ignasi Peraire guanyadors del concurs Posa't en On
photo_camera Els alumnes de sisé de l'escola Ignasi Peraire guanyadors del concurs Posa't en On @Paeria

Els alumnes del sisè curs de l'escola Mestre Ignasi Peraire guanyadors de la segona edició del premi Posa't en ON, pel projecte El món dels videojocs. En la convocatòria, que impulsa la Paeria de Lleida, hi han participat una setantena de nens i nenes que han presentat 13 projectes. La iniciativa té com a objectiu despertar la reflexió i el pensament crític entre els joves amb relació a l’ús que en fan, i promoure habilitats personals que els ajudin a gestionar correctament l’ús dels dispositius.

Els guanyadors participaran en unes sessions de treball a l’escola al costat de l’empresa de disseny gràfic i animació CactuSoup

El jurat ha destacat la implicació del professorat del col·legi Mestre Ignasi Peraire, l’Institut Castell dels Templers i dels educadors/es del Servei Intervenció Socioeducativa municipal El Gínjol pel treball realitzat amb els/les seus/ves alumnes i la motivació per treballar aquesta temàtica a l’aula i en els entorns de lleure

En la preparació del projecte El món dels videojocs, hi ha participat tot l'alumnat de sisè de l'escola Ignasi Peraire, que va planificar un missatge de prevenció de conductes addictives en l’ús de dispositius digitals i, un cop triat el missatge, calia elaborar un storyboard emprant un llenguatge digital i visual que arribés a infants de la seva edat i que mostrés una idea clara: cal prestar atenció quan estem davant d’una pantalla.

Ela alumnes de l'escola aprenen a treballar les animacionsEls alumnes de sisè de l'Ignasi Peraire fent ús de dispositius electrònics a l'aula.

El grup de treball format per l’Ibrahim, la Sara, el Ionut, l’Isaac i el Buba va realitzar un storyboard de sis diapositives explicant l’existència del perill de caure en l’addicció als videojocs, la necessitat de jugar-hi de manera responsable i com detectar els primers símptomes d’aquest perill.  

 

La transformació digital del MIP

L’escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa té com un dels pilars bàsics del seu projecte educatiu la cultura digital, i ha aconseguit entrar en un procés de transformació digital del centre amb un claustre format en la matèria i un equipament i dispositius que busquen fer més fàcil i motivador el procés d’aprenentatge de tot l’alumnat del centre.

Aquest curs, el centre va fer especial èmfasi en l’adquisició d’hàbits de civisme i de respecte a través de la identitat digital dels nens i nenes

El centre posa a l’abast dels estudiants eines tecnològiques que faciliten l'accés al coneixement i potencien la seva creativitat i capacitat de desenvolupar-se com a estudiants, vetllant per la inclusió i l’equitat digital al centre, i facilitant que siguin protagonistes i creadors de productes digitals i descobreixin que no només cal ser-ne consumidors. En aquest sentit, el centre considera important prestar atenció i donar valor a la manera com es relacionen entre ells des de la seva identitat digital.

Jornades de Portes Obertes, segures

Per tal de poder mostrar als pares el projecte educatiu de futur de l'escola Mestre Ignasi Peraire, han organitzat unes jornades de Portes obertes, adaptades a les normatives sanitàries i preventives, que tindran lloc el dissabtes 19 de març.

Per visitar el centre educatiu caldrà fer reserva en els dos torns, de deu persones cadascun, que s'organitzen a les 11.45 i a les 13 hores.

Comentaris