L'escola Arnau Berenguer del Palau d'Anglesola consolida el projecte 'Educació360'

Un cop finalitzada l'obra, els alumnes s'encarregaran de cuidar a les gallines i de gestionar la seva alimentació que es durà a terme amb les restes de menjador, dels esmorzars, o de les aportacions familiars. Els gestors del projecte tenen previst obsequiar amb un ou, a tothom que col·labori amb l'alimentació de les aus, de moment serà de xocolata
Inauguració del galliner de l'escola Arnau Berenguer del Palau @Territoriscat (1)
photo_camera Inauguració del galliner de l'escola Arnau Berenguer del Palau @Territoriscat (1)

L'escola Arnau Berenguer del Palau d'Anglesola va fer un pas més en el seu projecte Educació360, inaugurant el galliner i batejant a les gallines que hi viuran. A l'acte hi van assistir el claustre de professors, els alumnes del cicle superior, i els padrins i voluntaris que han participat en la construcció del galliner, i presidit per l'alcalde Francesc Balcells. Els escolars van agrair la col·laboració dels veïns i veïnes i els van lliurar un obsequi.

Inauguració del galliner de l'escola Arnau Berenguer del Palau @Territoriscat (2)Els alumnes de cinquè i sisè, de l'escola Arnau Berenguer del Palau d'Anglesola han estat treballant en el projecte que van batejar com La teva brossa val un ou, que ha tingut com a eix central la construcció d'un galliner, que han dut a terme amb materials reciclats i la col·laboració de padrins i voluntaris del Palau d'Anglesola. Aquest divendres el galliner va rebre les vuit primeres residents, de la dotzena que està previst, i que per decisió popular es van batejar com Xispa, Paquita, Totó, Rufus, Piculina, Moon, Albertina i Flordiana, cadascun dels exemplars és d'una raça diferent.

Els escolars van iniciar el projecte La teva brossa, val un ou elaborant el disseny de com hauria de ser un galliner biosostenible, a partir de la idea es va començar a buscar els materials, per la qual cosa van demanar la col·laboració dels familiars, i entitats del municipi per aconseguir materials reciclats, i reutilitzables.

Un cop finalitzada l'obra, els alumnes s'encarregaran de cuidar a les gallines i de gestionar la seva alimentació que es durà a terme amb les restes de menjador, dels esmorzars, o de les aportacions familiars. Els gestors del projecte tenen previst obsequiar amb un ou, a tothom que col·labori amb l'alimentació de les aus, de moment serà de xocolata.

Inauguració del galliner de l'escola Arnau Berenguer del Palau @Territoriscat (3)La iniciativa circular es completa amb el compostatge, la gallinassa barrejada amb les restes de menjador s'utilitzarà per elaborar adob orgànic que s'utilitzarà en l'hort de l'escola. La previsió és que en un curt termini es puguin incubar alguns ous, que completarien el projecte 360. Els alumnes també aprofitaran l'activitat com ha eina per extreure dades estadístiques sobre la generació de residus, hàbits alimentaris, i també estudiaran el tractament dels residus i recursos per aconseguir un benefici que permeti avançar com a escola verda.

 Educació360. Educació a temps complet

Els nois i noies aprenen en tots els espais de la seva vida quotidiana. A l’escola i a l’institut, amb la família, a casa, als carrers i a les places. A l’esplai o al cau i quan fan esport o marxen de colònies. També quan son davant les pantalles. Educació360. Educació a temps complet, proposa una perspectiva global de l’educació que tingui en compte que s’aprèn i s’educa arreu.

S’eduquen en tots els seus temps. Al llarg i a l’ample de la vida El temps no lectiu dins l’escola representa més d’una tercera part de la jornada. Les vacances escolars suposen una quarta part de la vida de l’infant. Els caps de setmana tenen un munt de possibilitats. Educació360. Educació a temps complet, afirma que si situem l’infant i el jove al centre del procés educatiu ens n’hem d’ocupar en tots els seus temps vitals.

Comentaris